WordPress NL met Twenty Eleven Child niet alles wordt goed vertaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Bij een nieuwe WordPress 3.7.1 NL installatie met een Twenty Eleven Child wordt bij blog pagina niet alles goed vertaald naar het Nederlands.
Er staat bijvoorbeeld: Posted on, Posted in, Replies.

In de root staat netjes in wp-config.php regeltje: define('WPLANG', 'nl_NL');

Ik ben gaan zoeken en heb in child thema directory languages subfolder gemaakt met daarin nl_NL.mo + nl_NL.po maar dat maakt niets uit.

En nu weet ik het niet meer. Waar kan het aan liggen?

Controleer eens of de vertaalbestanden (nl_NL.mo en nl_NL.po) ook in de languages subfolder van het Twenty Eleven thema zelf staan. Dus niet van het Child-thema.

Hoi Tommy78, heb ik gechecked en daar staan ze ook incl. twentyeleven.pot bestand. Snap er niets van. Temeer omdat bijna alles goed vertaald is maar paar worden niet, grmbl.

Het lijkt er dan toch op dat de vertalingen die je hebt geplaatst, niet helemaal volledig zijn.
Heb je misschien een linkje naar de site zodat we kunnen zien wat er wel en niet vertaald wordt?

Dank je wel @WordPressWouter, ik zal het uitproberen. Wil het zonder plug-in liefste opgelost zien dus als er nog andere tips zijn, graag!

Je kunt de laatste versie van de vertaling downloaden op deze pagina.

Als je op de betreffende pagina helemaal naar beneden scrolt, zie je daar de optie staan om de vertaling te exporteren. Zorg ervoor dat het eerste selectievakje op "all current" staat en de tweede op "Machine Object Message Catalog (.mo)". Vervolgens klik je op de Export-link.
Eventueel kun je de vertaling ook nog als "Portable Object Message Catalog (.po)" downloaden, maar voor een goede werking van de vertaling heb je deze eigenlijk niet nodig, wel als je de vertaling evt. wilt aanpassen in een programma als Poedit.

Als je beide bestanden hebt gedownload, hernoem je ze naar "nl_NL.mo" respectievelijk "nl_NL.po".

Vervolgens via FTP uploaden naar de languages-map van het oorspronkelijke thema. Verwijder tevens de vertaalbestanden in de languages map van je zelfgemaakte child thema.

Succes! Ik ben benieuwd of dit wat oplost.

Dank je @Tommy78, ik ga het morgen testen en laat het dan weten!
Duidelijke uitleg overigens over dat exporteren.

Laatst bewerkt:
Maar meteen getest, jammer genoeg geen verschil. Zie nog steeds Posted in, Posted on en Replies staan. Grmbl.

Ik heb het intussen ook even geprobeerd op mijn eigen website, maar bij mij wordt ook niet alles vertaald. Blijkbaar zijn de vertaalbestanden toch niet helemaal volledig.

Met poedit de .po geopend en daar staat wel alles goed. Vreemd.

Beste @Tommy78, nogmaals talen gexporteerd en geplaatst in \twentyeleven\languages en site gerefreshed en nu werkt het wel! Ik denk dat het toch met cache te maken heeft. Nu geen problemen meer. Dank voor je hulp, ben weer wijzer geworden.

Helemaal goed :thumb:! Blij om te horen dat het opgelost is :-).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan