Wordpress of Jomlaa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik wil graag website welk programma is het makkelijkste Wordpress of Jomlaa.
Ik heb ze bij de al uitgeprobeerd maar ik kan niet de teksten van de begin site halen of eigen menu's maken en invullen en wil ook het template geheel aanpassen met kleurtje en kop afbeelding
wil er ook contact formulier en gastenboek ophebben bij alle twee lukt dat niet.

Ik kan nergens welke programma het makkelijkste werkt of het werkt.

Wordpress is het makkelijkste, als je het simpel wil houden is dit je beste keuze. Maar voor meer geavenceerde dingen is dit zeker niet goed.

Joomla heb ik het niet zo mee xD. Modules zijn meestal slecht gemaakt, en de themas die beschikbaar zijn niet zo aanpasbaar.

Persoonlijk kies ik meestal Drupal als ik een iets 'coolere' site wil. Het heeft veel modules, de site bevat zeer veel themas, makkelijke admin paneel, enz..

gr,
Maxim

Wordpress kon ik niet veel mee en jomlaa dat klopt sommige template kun je niet echt aanpassen maar ik ga eens proberen met Drupal.

Hou er wel rekening mee dat Drupal een vrij stijle leercurve heeft (uiteindelijk kun je er wel heel veel mee). Voor een beginner die een simpele site wi bouwen is wordpres denk ik een betere keuze.

Ik had al gemerkt dat het moeilijk is maar staat ook wel duidelijk aangegeven. Ik wil geen simpele site wel een professionele ben nu aan het google voor een mooie template die ik smaak wil aanpassen.

Met wordpress kun je zeker iets moois maken hoor! Als je het leuk wilt maken moet je een mooi thema importeren en hiermee aan de slag gaan. Ik krijg uit je bericht de indruk dat je nog niet eerder een site gemaakt hebt met een programma (?) maar dat weet ik niet volgens mij beginnen de meesten met wordpress veel succes :)

Klopt is pas voor het eerst dat ik een eigen website ga maken. wordpress kwam ik geen wijs uit.

Met wordpress kom ik geen wijs uit. Op het voorblad van de website staat al iets voor berichten en reactie te plaats ik heb dat verwijderd bij berichten en het blijft er staan en menus maken gaat niet.

Wat je wel moet begrijpen. Elke CMS is moeilijk. En je eerste site zal nooit 'perfect' zijn.
Probeer ervaringen op te doen bij andere sites waarvan je weet dat die wordpress,joomla,drupal gebruiken

Wordpress is eigenlijk de makkelijkste van de drie.. en drupal de moeilijkste als je er niets van snapt

veel suc6 nog,
Maxim

Dat het moeilijk is dat begrijp ik maar ik kom met geen enkele tot niets.
Wat voor ervaring moet ik omdoen ik ken geen mensen die met die programma's website maken overigs heb de software niet op de pc staan maar via Versi.

probeer het eerst lokaal (installeer wamp of xampp)
probeer ze alle drie is en kijk bij welke CMS je het mooiste thema vind.

Vanaf het moment dat je een thema hebt gaat de rest vanzelf.
En bij problemen vind je meestal via een 'googletje' wel het antwoord.

gr,
Maxim

Thema's vind ik wel genoeg op internet.
Maar die programma's wat jij zegt moet ik dus op mijn mac installeren daar proberen een site mee te maken die dan uploaden naar de server

downloaden lukt niet voor extra pakketten is mijn os versie te oud.
Dan maar geen website heb voor niks betaald bij versio voor 1 jaar

Niet opgeven! :) Als je echt voor het eerst een website gaat maken kun je ook makkelijk beginnen met iets als jouwweb.nl of weebly.com of wix.com! Als je voor de domeinnaam hebt betaald kun je die zo koppelen :thumb: succes!

probeer het eerst lokaal (installeer wamp of xampp)
Waarom? Hij heeft al een server bij versio, en daar kan hij, via installatron, Drupal e.d. veel makkelijker installeren dan op zijn eigen PC, waar hij dan ook nog eens de serversoftware op zou moeten zetten.

Het probleem is alleen dat ik alles wat ik instel niet werk of niet kan veranderd zowel in Wordpress, Jomlaa, Drupal.

Wordpress is alleszins een stuk makkelijker en ik vind ook dat er een betere community rond gebouwd is, maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.
Ik maak al mijn websites met wordpress en tot nu toe is alles wat ik wou creëren me altijd gelukt.

ik Gebruik al Joomla vind ik toch veel makkelijker als Wordpress daar kon ik niet veel mee veranderen aan mijn template die ik daar toen gedownload hebt.

Licht er echt allemaal aan wat je wil, je moet experimenteren met de capacteiten die je hebt.
Ik heb destijds drupal gekozen omdat ik een minecraft server had, en ik zocht een manier om
de registraties te linken. Drupal heeft zoveel modules dat ik bijna kon raden dat ze er een module voor hadden.

Het is enkel moeilijk om te verstaan, en als je echt iets wil dat 100% jouw mening is, dan kan je beter zelf dingen
in php/html beginnen aanpassen.

Wordpress is zeer goed/flexibel, maar voor sommige mensen te simpel om hun persoonlijke voorkeur toe te passen..

Om een stom voorbeeld te geven:
Slideshow met foto's: In wordpress heb je allemaal modules die dit doen. Je hoeft ze enkel te installeren
en je hebt een slideshow, maar je kan ze niet echt goed configureren

In drupal heb je dan weer 'Views' module. Hier kan je "oneindig" veel mee configureren, maar het duurt
een tijdje voor je alles doorhebt.

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan