Wordpress probleem: sidebar list met parent&children

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekraan

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hoi allemaal,

ik ben momenteel bezig met een wordpress theme te bewerken en - omdat ik er weinig verstand van heb - loop ik al direct vast.

In het kort ben ik op zoek naar de volgende php-code voor in de sidebar:

1. Op de sidebar van een pagina die children heeft moet een linklijst komen met de parent en de children.
2. Op de sidebar van een childpagina moet diezelfde lijst komen.
3. Op de sidebar van een pagina zonder children, moet geen lijst komen.

Ik heb nu deze code:

PHP:
<ul><?php
  if($post->post_parent){
    $parent=get_post($post->post_parent);
    $children = '<li><a href="'.get_permalink($post->post_parent).'">'.$parent->post_title.'</a></li>';
    $children .= wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->post_parent."&echo=0");
  }else{
    $children = '<li><a href="'.get_permalink($post).'">'.$post->post_title.'</a></li>';
    $children .= wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->ID."&echo=0");
  }
echo $children; ?>
</ul>

Dit werkt prima op pagina's als 'about' en 'contact', waar geen posts staan. Maar op de homepage en portfolio, werk ik met posts, en daar verschijnt nu ook de meest recente post als link in de sidebar.

Is het mogelijk om deze te excluden ofzoiets? En zo ja: hoe?

Als iemand een betere code heeft, die alleen de page en children weergeeft in de sidebar, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik 'm!

Het was waarschijnlijk een kwestie van alles tussen die eerste tag zetten. Maar omdat ik dat puur met geluk heb ontdekt, misschien kan iemand dit voor mij bevestigen?

PHP:
<?php if ( is_page() ) { ?>
<ul><?php
  if($post->post_parent){
    $parent=get_post($post->post_parent);
    $children = '<li><a href="'.get_permalink($post->post_parent).'">'.$parent->post_title.'</a></li>';
    $children .= wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->post_parent."&echo=0");
  }else{
    $children = '<li><a href="'.get_permalink($post).'">'.$post->post_title.'</a></li>';
    $children .= wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->ID."&echo=0");
  }
echo $children; ?>
</ul>
<?php } ?>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan