WordPress tekstomloop bij foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Femke Laatste nieuws: ik ben weer met die onderkop-plugin aan de slag gegaan. Ik heb geprobeerd hem zodanig aan te passen dat hij de onderkop in een groter corps weergaf. Dat lukte, maar het ging een beetje te goed. Hij werd even groot en kreeg dezelfde kleur als de h1. En het gekke was: daarna was de plugin niet meer te wijzigen. Wat ik ook deed, het desbetreffende document bleef op 'niet actief' staan. :mad:
Er moest toch iets gebeuren, want het zag er niet uit. Ik kon twee dingen doen:
- een nieuwe versie van de plugin installeren, alle onderkoppen weer invoeren en nogmaals proberen de plugin tot rede te brengen
- een andere oplossing bedenken.
Na veel experimenteren is het uiteindelijk een vehikel op basis van de preformatted geworden. Wel steeds enig gedoe want ik moet hem aanpassen (lettertype, corpsgrootte) en er moet een   onder. Maar goed, ik vind het er acceptabel uitzien dus ik laat het maar zo totdat ik de koppen van het thema kan en durf aan te passen.
Weer een stukje verder....
En wat die foto's betreft: ik heb me er maar bij neergelegd dat ik op zulke pagina's ofwel met 'neptussenkoppen' moet werken of de boel tweekoloms moet opmaken. Het is niet anders...
Groetjes,

Renske
 
Is het geen optie om eens naar een ander thema te kijken? Je hebt 1000den thema's en ik weet zeker dat er wel eentje tussenzit die wat lijkt op wat je nu hebt.

Ik ga aankomende week (heb 4 dagen vrij van revalidatie) je thema eens installeren. Ik neem dan wel nr. 03 terwijl jij nr. 01 gebruikt dacht ik.
Maar goed, het is bijna allemaal hetzelfde. Dan ga ik eens zelf zien hoe het werkt.
 
Thema: ja, op zich zou dat natuurlijk kunnen, maar liever niet. Ik heb me destijds suf gezocht naar een thema met de opties en aanpassingsmogelijkheden die dit exemplaar biedt. Er kan van alles mee, maar het vervelende is dat ik natuurlijk óók weer iets wil wat nou net niet kan.
Ik zoek het voorlopig toch eerder in het opvijzelen van mijn kennis en vaardigheden, zodat ik in het thema bijvoorbeeld de verschijningsvorm van een kop kan aanpassen (bijv. minder wit aan de bovenkant, wat fijn zou zijn voor een onderkop). Ik weet er wel wat van, maar soms durf ik ook gewoon niet aan zo'n thema te gaan morrelen. Bij de onderkop-plugin waagde ik het erop en je ziet wat er gebeurde <zucht>. Ik heb vast iets heel stoms gedaan, maar ik weet niet wat.
Wat fijn dat je even revalidatierust hebt. Geniet ervan en laat dat thema nou maar ff lekker zitten joh. Dat komt wel een keer. (Niet dat ik het niet op prijs stel dat je al die moeite voor me wilt doen hoor, maar dat weet je wel.) :)
PS Moet iedere keer weer grinniken om die knuffelende emoticon bij 'Steunpunt Almere'. Geweldig ding. Zelf gemaakt?
 
PS Moet iedere keer weer grinniken om die knuffelende emoticon bij 'Steunpunt Almere'. Geweldig ding. Zelf gemaakt?
Hahaha, nee hoor......zou niet weten hoe. Maar ik heb hem al zo lang, vind hem zelfs ook nog steeds geweldig. Past precies bij mij!

Ach, en dat thema....vind ik het gewoon even leuk om te kijken.
 
Zo, mijn eigen website een metamorfose gegeven, met een van die thema's uit jouw link.

kijk hier eens hoe het is geworden: http://www.praktijk-havayah.nl/

De plaatjes gaan precies zoals ik het hebben wil, de titels kon ik veranderen van kleur en van grootte en van het font.
Ik heb alles zo'n beetje uitgeprobeerd en ik moet zeggen, het is makkelijk.
Je kan zoveel veranderen dat het wel even puzzelen is, maar als je precies weet wat wat is, dan is het niet zo ingewikkeld.

Mooi licht thema. Ja, ben best tevreden.
 
Ik ben meteen even gaan kijken en het ziet er inderdaad prima uit! Ik probeerde via het antwoordformulier te reageren (kon je gelijk ff checken of dat het doet ;-) ) maar dat is niet gelukt. Het is een originele captcha maar door de kleine en complexe plaatjes is soms wel moeilijk te zien welke je moet hebben. Maar wat lastiger is: ook als ik zeker wist dat ik het goed had, verzond de site het formulier niet. Ik heb het een keer of 10 geprobeerd.
Groetjes,
Renske
PS Overigens overkomt me dat wel vaker, dat het veel moeite kost om zo'n captcha te overwinnen. Bijvoorbeeld die van het Wordpress-forum. Ik heb het heel wat keren geprobeerd en dan ook zeker een keer of tien per sessie, overdag en 's avonds, maar nee hoor. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Tenslotte heb ik Helpmij... :)
 
Ik ga hem zelf even uitproberen.

Heb je gekeken via je mobiel of via de computer?
Want op de computer is het niet te klein en die captcha hoef je alleen maar aan te vinken, meer hoef je niet te doen./

Je hoort zo van mij!

Edit: op de website wil het formulier het vinkje niet accepteren.
Even kijken waarom niet (en dan gelijk mijn andere websites die ik gemaakt heb voor anderen, even testen)
En anders gaat die captcha eraf.

ER is dus wat mis met dat formulier. Captcha eraf. Nu de rest nog nakijken.

Ben wel blij met je, anders had ik het niet geweten, want het heeft altijd wel gewerkt!

Edit2: de andere doen het wel. Das dus gek. Na veranderen thema werkt het niet meer. Hm....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken met de puter. Balen dat hij niet werkt. Hoop dat je er uit komt!
 
Heb de captcha nu weg en hij werkt nu wel gewoon. Dus dan maar zonder ;)

De andere websites werken wel, dus er iets is in dat thema wat dit contactformulier niet goed laat werken. Geen idee nog wat!
 
Ja dat heb je wel vaker met thema's, dan werken bepaalde dingen niet of plugins draaien er niet op etc. Ik heb voor mijn huidige thema ook heel wat naar adequaat werkende plugins moeten zoeken, o.a. voor de gallery. Maar de aanhoudster wint he.
Anyway, goed dat het is opgelost voor je site.
 
Voor een gallery hoef je geen plugin te gebruiken, WP heeft zelf al een gallery in huis.
Om de foto's in beeld te brengen (zoals bij mijn schilderkunst) kan je het beste FancyBox for WordPress gebruiken.
Een lichtgewicht plugin die je foto's dus in een apart venster laat komen en waar je kan doorheen kan klikken.
 
@Femke Ja, weet ik, maar die ingebouwde WP gallery werkte niet lekker met het thema. Ik heb in totaal tien gallery plugins getest en daarvan werkte alleen Responsive Lightbox goed. Heeft veel tijd gekost... FancyBox ken ik nog niet, zal eens kijken. Bedankt voor de tip.
 
Heb je Fancy box nu uitgeprobeerd? Deze werkt echt wel met het thema, bij mij werkt het toch ook. ;)
Fancybox voor Wordpress vind je in de plugin in je dashboard. Je kan hem daar zoeken in gelijk installeren.

http://fancybox.net/ Er is nu een fancyBox2!
Zelf nog niet uitgeprobeerd, dus ik weet niet of deze lekker werkt.

Edit: mijn mans blog heeft Easy FancyBox. Kijk eens of die wel werkt. Ook te vinden in je dashboard als je via plugins hier op zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nog niet geprobeerd, glad vergeten :eek: Maar lost dat het tekstomloopprobleem op dan? Had jij mijn thema uitgeprobeerd tijdens je vrije dagen?
 
Nee, maar ik had thema nummer 1 (of was het nummer 3) genomen en de maker is hetzelfde, dus de opmaak is dan ook hetzelfde.
Werkt het bij mij dan moet het bij jou ook werken.

Wat ik heb gezien is dat je met deze thema's zoveel kan veranderen in het dashboard. Eigenlijk te veel om op te noemen. Ik heb dus dingen wel veranderd, zoals kleuren en lettertype en grootte van het lettertype etc. Als je er even goed voor gaat zitten en dingen uitprobeert, dan kan je zien hoe het veranderd, maar het wordt dan nog niet opgeslagen. Dat is het mooie van de nieuwe WP, je ziet dus hoe het wordt, alleen als je op Opslaan en activeren klikt, dan veranderd het pas. Probeer het eens uit!

kijk maar hier: http://www.praktijk-havayah.nl/

en hoe het is met de plaatjes en de tekstomloop.
Hier zie je het mooi http://www.praktijk-havayah.nl/fotoreading-personen/

Wat niet kan (en dat heb ik nu al met vele websites gehad die ik gemaakt hebt in WP) dat je niet rondom de foto tekst kan neerzetten. Als je dat bedoeld dan werkt dat niet.
Het is of de tekst rechts van de foto, links van de foto of er onder of boven, maar niet helemaal rondom.
 
Laatst bewerkt:
Prima, nog even een ander voorbeeld hoe het ook nog kan, het ligt er dus aan waar je je platje neerzet. http://informatie.praktijk-havayah.nl/mijn-ervaringen/spiegeltje-spiegeltje/
(dit is een andere website van mijzelf, was er toevallig mee aan het werk. Hier zie je de tekst zowel boven, als links en beneden het plaatje. Dit is dus niet met een of andere plugin, maar gewoon dat je bedenkt hoe je de foto en tekst wilt plaatsen in een pagina)
 
Ja, dat is een mooi thema! Maar bij het mijne werkt dat niet zo.

Ik heb nu Fancy Box geprobeerd en er gebeurt hetzelfde. Zie de screenshot. Tenzij je met heel lange alinea's werkt.

Bovendien start de gallery raar op sinds FancyBox erop zit. Als je klikt op een foto, krijg je eerst een grotere versie met een wit kader, dan dezelfde foto nog eens maar dan zonder kader en dan pas kun je de presentatie doordraaien.

Ik vrees dus dat deze plugin geen goede oplossing is...

Niettemin bedankt voor de tip.

Ik probeer het probleem nu te ondervangen door 'moeilijke' eenkoloms pagina's om te bouwen naar tweekolommers. Dan doet het probleem zich niet voor. Zie de oorspronkelijke probleempagina http://www.renskecramercreatief.nl/fotograferen-blijft-fascineren/een-leven-in-cameras die nu 2koloms is.

Maar raar blijft het he, dat het niet te verhelpen is. Moet via het CSS te verhelpen zijn maar ik weetTestje met fancybox.jpg daar nog veel te weinig van.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan