Wordpress verhuizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Berichten
827
Hallo,
Ik heb een zelfgehoste wordpress site die ik wil gaan verhuizen naar een andere host omdat de oude ineens meer reclame toont. Op verschillende sites staat dat dit mogelijk is, maar dan moet ik wel de database naam hetzelfde houden. Dit kan niet omdat de naam verplicht met een serie letters en cijfers moet beginnen, anders dan bij de oude. Het domein blijft wel hetzelfde,

Hoe kan ik deze toch verhuizen? Moet ik gewoon wp-config.php aanpassen of meer dingen?
Heel erg bedankt!
 
In de WordPress Codex staat een uitgebreid artikel over het verhuizen van WordPress: klik

Je database-naam hoeft niet per sé hetzelfde te zijn. Tevens heeft WordPress een handige export- en importfunctie.
 
Eigenlijk is het antwoord heel simpel: inderdaad, je moet even wp-config.php aanpassen.
 
In de exportfunctie zitten zover ik weet geen thema's en plugins met de bijbehorende instellingen. En bedankt ik ga het proberen :)
Edit: het is gelukt. Bestanden gedownload en geupload naar nieuwe server. wp-config aangepast en database geimporteert.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me ineens af hoe veilig dat wp-config bestand is. Want als iemand dat opent ziet die toch de database naam en wachtwoord en alles? Moet ik dat niet versleutelen ofzo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan