Wordpress vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Omdat CSShunter mij al heel erg veel op weg heeft geholpen, zit ik toch met een paar vraagjes die hij ook niet weet te beantwoorden.

Ik heb mijn site geoptimaliseerd, maar ik vraag mij af hoe ALLE pagina's dezelfde header krijgen.
Voorbeeld: De DocType is op de home pagina okee, maar op de rest van de pagina's niet en ik vraag mij dus af waar ik dat moet doen in de files van de DirectAdmin.

Verder vraag ik mij af, waar ik de hmtl code zet die CSShunter voor mij heeft uitgeplozen van de hoofdpagina (de home dus) want ik heb geen index.html maar wel index.php maar daar staat niets in. Hij heeft de validatie fotjes er uit gehaald, maar dan moet ik wel weten waar ik deze kan kopiëren en dus neer kan zetten. Er zijn trouwens meerdere index.php te vinden in de DirectAdmin dus voordat het fout gaat, wil ik graag weten hoe en waar.

site waar het om gaat is: http://www.hsvnaardenbussum.nl

Ik heb een hosting met DirectAdmin dus ik kan overal in en bij en dingen veranderen.

Laatst bewerkt:
Het is een tijd geleden dat ik met Wordpress heb gewerkt maar ik meen dat je aanpassingen qua HTML in een template bestand moet doen.

Jouw Wordpress installatie is gekoppeld aan een template (Welke dat is kun je via wp-admin en dan "Appearance" achterhalen)

De bestanden daarvan vind je terug in /wp-content/themes/{naam van template}
De ene template maakt echter gebruik van een header die bij elk bestand geïnclude wordt, de ander heeft de header in elk bestand staan. Afhankelijk van je template moet je dus 1 bestandje aanpassen of een heleboel.

Wellicht heb je wat aan deze link: http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy
Daar is een overzicht terug te vinden van welk bestand bij welk type pagina wordt opgevraagd.

Ja, zo ver waren we al. Het thema wat je gebruikt maakt de indeling, zeg maar.
Het thema wat wik heb heeft header.php

Nu had ik inmiddels gezien dat nu alle pagina's dezelfde DocType hebben, dus dat is opgelost. Dat doet dus toch die header.php

Blijft de vraag, waar ik het nieuwe bestand van de voorpagina die CSShunter (ook van hier dus) voor mij heeft verbeterd door de validatiefouten eruit te halen, naar toe moet kopiëren. Of te wel, het oude laten vervangen door het nieuwe.
Ik kan het niet vinden!
Heb de vraag ook gesteld op een Wordpress forum maar daar snapt men niet helemaal wat ik bedoel en na uitleg krijgt ik toch niet de response die ik graag had gewild.

Zoals je wellicht zult begrijp kun je het bestand niet 1 op 1 kopiëren.

Een voorpagina is opgebouwd uit verschillende elementen.
Waarschijnlijk zul je dus per onderdeel moeten kijken in de template-file of je er fouten in tegenkomt.

Daarin kan het lijstje uit mijn vorige link vermoedelijk van pas komen.
Ik denk dat je bij front-page.php het beste kunt beginnen.

Aha. Front-page.php heb ik niet kunnen ontdekken in mijn DirectAdmin. Ik ga je link eens bestuderen.
Bedankt zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan