Wordpress website backuppen en terugzetten op 2de domein

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Beste mensen, recent heb ik een nieuw domein met hosting aangeschaft en hierop is wordpress 7 geinstalleerd. ik ga hier een website bouwen en als ik die klaar heb wil ik deze backuppen. Deze backup gaat iemand in een andere stad gebruiken om dezelfde website te installeren op hun domein. Dit is belangrijk omdat beide websites hetzelfde uiterlijk enz. moeten hebben.

Welke plugin moet ik gebruiken om deze website te backuppen?
Neemt de backup ook geinstalleerde plugin's mee? (ik gebruik gtranslate om de site te vertallen)

Er is er voor mij maar eentje die dat kan en dat is all in one wp migration en dan versie 6.77
Waarom niet de nieuwste? Omdat die een restrictie heeft op de grootte.

En anders via ftp he, dat kan gewoon zonder enige plugin of wat dan ook.

Het backuppen kan ook vaak via het beheerpaneel van de hosting. Als deze op beide hostingplatformen gelijk is (bijv. Directadmin op beide systemen), dan kan je in enkele minuten een hele site incl. databases en domeininstellingen zo overzetten.

Verder moet je een back-up zien als een reservekopie die je gebruikt om iets veilig te stellen, of direct 1-op-1 terug te zetten.

@femke Via het (good old) FTP kan dat ook, maar daar vind je niet de database... ;)

Met de plugin heb ik mijn eigen website en vele anderen overgezet naar een andere server en hosting. Wel WordPress uiteraard. Mijn eigen website was een webshop en ook dat ging perfect.
Kijk dus naar de plugin die ik noemde, het werkt echt geweldig.

Aar, de website moet ook naar iemand anders toe in een andere stad, dus ik denk niet dat die dezelfde hosting hebben? OF wel natuurlijk, maar dan zou het appel ei moeten zijn.
En het is natuurlijk niet echt een back-up, het is de website verhuizen naar......

Met de plugin heb ik mijn eigen website en vele anderen overgezet naar een andere server en hosting. Wel WordPress uiteraard. Mijn eigen website was een webshop en ook dat ging perfect.
Kijk dus naar de plugin die ik noemde, het werkt echt geweldig.
Die plug-in zou ook kunnen. Maar ik houd mij meer vast aan een backup via het beheerpaneel van de hosting. Misschien zijn er wel meerdere databases die over moeten worden gezet, en misschien moeten de e-mails ook wel mee. En vergeet dat er soms ook DNS-settings van belang zijn.
Aar, de website moet ook naar iemand anders toe in een andere stad, dus ik denk niet dat die dezelfde hosting hebben? OF wel natuurlijk, maar dan zou het appel ei moeten zijn.
En het is natuurlijk niet echt een back-up, het is de website verhuizen naar......
Het gaat niet om de hosting, maar het hostingpaneel (bijv. Cpanel, DirectAdmin, Plesk). En bovendien is het netjes verpakt in een archiefbestand (tar.gz, zip etc..). Dus als het hetzelfde paneel is, is het mooi meegenomen. Is het niet hetzelfde paneel, dan kan je het archiefbestand uitpakken, en de benodigde bestanden weer op zijn plaats zetten, en de SQL-files weer importeren.

Een backup maak je om het origineel te kunnen terugzetten in het geval dat dit nodig is.

In dit geval wil je de site verhuizen. Is een heel ander verhaal. Je wilt namelijk niet je wachtwoorden, sleutels e.d. op beide websites gelijk hebben. Verder moet je ook nog je domeinnaam aanpassen in de wpconfig.

Misschien lezen wat de TS met de "back-up" wil doen. Dus ik neem toch aan dat de andere partij de wachtwoorden veranderd, of het moet gewoon hetzelfde blijven.

Misschien dat de TS zijn vraag beter kan uitleggen ;)

Voor mij is duidelijk wat TS wil doen. Middels een backup een kopie maken van een website die ook elders gebruikt gaat worden.

Als het om uiterlijk gaat hoef je enkel de template te exporteren/importeren. Is ook nog een optie

Terug
Bovenaan Onderaan