Wordpress widgets class toevoegen/aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naughtygirl

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Berichten
174
Ik ben een nieuwe website aan het maken in Wordpress, waarbij ik 2 sidebars heb toegevoegd. Eentje rechts en een in de footer. Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje helder kan formuleren, want is best wel lastig.

Goed, 2 sidebars dus. In de Widgets menu (back-end) staat een Text-widget. Deze heb ik in de main sidebar (rechts op pagina (front-end)) gezet. Hier krijgt de widget de volgende class-elementen: voor de hele div class widget_text, voor de titel van deze div de class widget-title, en voor het tekst gedeelte de class textwidget.

Als ik deze zelfde widget in de footer sidebar zet, krijgt hij de volgende class-elementen: voor de hele div class footer-widget widget en widget_text, voor de titel van deze div de class fwidget-title, en voor het tekst gedeelte dezelfde textwidget class.
Op deze manier krijgen de Widgets dezelfde opmaak in het tekstgedeelte, ongeacht in welke sidebar ze gezet worden.

En nu komt het: hoe kan ik er voor zorgen, dat het tekstgedeelte een andere class-element krijgt, als ik de text widget in de footer zet? Dit gebeurt nl. wel met de hele div en de titel, maar niet voor het tekstgedeelte. In de functions.php heb ik deze twee class-elementen wel gezien, maar niet voor de tekst.
De opmaak van de sidebars moeten totaal van elkaar verschillen nl. Voor als iemand nog zo'n text widget wil toevoegen aan een sidebar, en geen verstand heeft van coderen, moet het dezelfde opmaak meekrijgen als deze bv in de footer sidebar wordt geplaatst. Die class moet dus automatisch toegevoegd worden voor dat gedeelte.

Wie kan mij hierbij helpen? Hoop dat het wat duidelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan