wordprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter CorV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CorV

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een probleempje met Word 2000. Als ik tekst in bijv. een rechthoek uit de tekenbalk wil brengen dan deed ik dat tot voor kort door gewoon de figuur over de tekst heen te slepen. De tekst verdween dan weliswaar maar door even in de tekenbalk op het icoontje ‘Achter tekst plaatsen’ te klikken kwam de tekst weer tevoorschijn.
De laatste weken lukt dat niet meer,de tekst blijft niet staan maar zoekt zelf een plek boven of onder de figuur. Als ik de figuur verschuif springt de tekst iedere keer omhoog of omlaag weg en wil beslist buiten de figuur blijven staan. Nu kan ik dat wel oplossen door via Opmaak / Autovorm / Indeling / Achter tekst aan te klikken maar dat moet ik nu voor ieder teken, zelfs lijntjes, doen. En dat wordt knap vervelend. Hoe krijg ik mijn oude instelling terug.

Hai Cor, :D

Plaats de volgende keer aub wat enters in jou vraag! (mijn ogen doen zeer van het lezen van jou vraag) ;)

In Word XP/2003 heb je de mogelijkheid om bij Extra/Opties de standaard indeling voor ingevoegde afbeeldingen/objecten op te geven.

Voor jou zou het de oplossing zijn als jij standaard bij invoegen de uitlijning achter tekst zou hebben. (Zo te zien staat ie nu in lijn met tekst)

Of dit in 2000 ook standaard in te stellen is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Het lijkt mij wel maar dat moet ik thuis even nazoeken op een 2000 pjoeter...

Wellicht kun je zelf ook even opzoek gaan naar deze optie.

See Yah! ;)

Mijn woorden nog niet koud of ik krijg een ander idee:

* Maak een nieuw document
* Voeg een object in laten we zeggen een rechthoek
* Verander de indeling naar achter tekst (of de indeling welke jij wenst) en kies Ok
* Selecteer het object nogmaals.
* In de tekenwerkbalk druk op Tekenen/Autovorm standaard instellen

Nu zou als deze optie tenminste beschikbaar is elke volgende vorm met die indeling ingevoegd moeten worden. (zo werkt het tenminste bij mij)

Succes! :thumb:

Fijn dat het is opgelost..graag gedaan!

Ik werk zelf niet meer met 2000 dus wellicht wil je nog even terugkoppelen welke tip voor jou de juiste was?

Dan kan ik de volgende keer gerichter antwoorden.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan