words 2007 pagina staand/liggend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartennr1

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Hoe kan ik in words 2007 mijn pagina indeling veranderen van staand naar liggend en weer terug. Ik heb in mijn document een aantal pagina's welke op landscape moeten worden afgedrukt. Dus ik wil bijv de eerste 10 pagina's staand hebben, dan 2 pagina's liggend en dan weer doortypen in staand. Als ik namelijk in pagina afdeling de afdrukstand op liggend zet, gebeurd dit in het hele document.

Wellicht biedt dit uitkomst:

Ik wil op dezelfde pagina zowel de horizontale als de verticale afdrukstand gebruiken.

Dit is niet mogelijk. U kunt dit effect echter wel bereiken met de tekenknoppen van Microsoft Word. Als het document de afdrukstand Staand heeft, kunt u bijvoorbeeld een verticaal tekstvak maken voor de tekst die u in de afdrukstand Liggend wilt.

Als u de afdrukstand in het tekstvak wilt wijzigen van Staand in Liggend of omgekeerd, klikt u in het tekstvak en vervolgens op de knop Tekstrichting wijzigen op de werkbalk Tekstvak.
Bron: Office Online

Pagina liggend/staand in zelfde document

Even voor de goede orde, ik denk dat veel mensen dit niet weten maar het is wel mogelijk om liggende en staande pagina's in een het zelfde document te hebben.
Ga op de pagina staan welke je liggend wil hebben. Ga naar pagina instelling Marges -> aangepaste marges -> afdrukstand liggend/staan selecteren -> toepassen op: vanaf dit punt! Dan zal alles, inclusief deze pagina liggend weergegeven worden. Om de rest weer staand te krijgen klik je simpel op de pagina eronder, doe je hetzelfde foefje alleen dan weer staand en toepassen vanaf dit punt.

Veel succes.

Pagina liggend/staand in zelfde document

Volgens mij is de beste manier om pagina's liggen en staand in 1 documente te krijgen nog altijd sectie einde. Aangezien je de marge's in de verschillende sectie ook apart kan instellen.:evil::evil::evil:

Volgens mij is de beste manier om pagina's liggen en staand in 1 documente te krijgen nog altijd sectie einde

Inderdaad, dat is de manier. Sectie eindes voer je in via Invoegen - Einde - sectie einde - volgende pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan