Wordt echt gek bestookt met netsky virussen in emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Zodra ik email ophaal dan gaat norton antivirus meteen aan de slag, dit is om alle Emails van onbekenden waar hij het Netsky virus heeft ontdekt te verwijderen of in te sluiten.
Elke dag krijg ik wel zo'n 20 van deze erg irritante emaild.
Weet iemand een handige manier om hier vanaf te komen want inmiddels loopt het echt uit de hand zo.

Alvast erg bedankt voor je reactie.

groeten,
Barney

Er echt vanaf komen is alleen mogelijk door een ander E Mail adres te nemen. Opties zijn Mailwasher te instaleren en de besmette mail van de server te verwijdren alvorens deze binnen te halen. Je kan ook een online virusscanner te activeren bij je provider als deze die service bied.

ps. Mailwasher is gratis via www.mailwasher.net :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat mailwasher hier weinig mee kan, de virussen worden doorgegeven m.b.v. de contactenlijsten van de gedupeerden. Zo kun je het halve emailpark wel gaan blokken...

Het enige juiste middel wat imo werkt is bij jezelf te beginnen en geen OE of MS.outlook te gebruiken. Dergelijke virussen worden namelijk net zoals bij b.v. spyware, geschreven voor het meest gebruikte stuk softwarepakket(IE, OE noem maar op) om zoveel mogelijk resultaat te behalen.

Wij gebruikers maken het de virusschrijvers misschien wel gewoon veels te gemakkelijk door allemaal buggy soft te gebruiken op een gaar gebaseerd OS.

Veel kun je er denk jammer genoeg nie aan doen, ook de afzender mailen en hem erop attenderen is ondoenlijk omdat het veelal niet de werkelijke afzender is, maar iemand uit de contactenlijst.

Laatst bewerkt:
Mailwasher kan inderdaad niet voorkomen dat ze niet meer gestuurd worden maar kan er wel voor zorgen dat ze niet meer binnenkomen in je Outlook of Outlook Express. Je verwijdert namelijk verdachte mail van de server en dit gaat van jezelf uit en niet via de Blacklist. Werkt prima bij mij al s een extra slot op de deur:thumb:

@temptation...zeker geen Microsoft fan:p

Geplaatst door @temptation

Wij gebruikers maken het de virusschrijvers misschien wel gewoon veels te gemakkelijk door allemaal buggy soft te gebruiken op een gaar gebaseerd OS.

Heel veel gebruikers maken het zeker te makkelijk vooral door geen virusscanner te gebruiken en elk mailtje en bijlage te openen en op sites overal maar op ja klikken....dus niet alles op een OS schuiven dat is wel heel erg makkelijk.

Zodra linux op meer werkstations komen wordt het ook pas interessant om daar lekken in te gaan vinden en virussen voor te gaan schrijven

Ik denk dat heel veel mensen ondanks dat ze windows gebruiken nooit geen virus of spyware hebben gehad. Gezond verstand is ook heel belangrijk

Geplaatst door m@rio

Heel veel gebruikers maken het zeker te makkelijk vooral door geen virusscanner te gebruiken en elk mailtje en bijlage te openen en op sites overal maar op ja klikken....dus niet alles op een OS schuiven dat is wel heel erg makkelijk.

Zodra linux op meer werkstations komen wordt het ook pas interessant om daar lekken in te gaan vinden en virussen voor te gaan schrijven

Ik denk dat heel veel mensen ondanks dat ze windows gebruiken nooit geen virus of spyware hebben gehad. Gezond verstand is ook heel belangrijk

Geloof ik ook in.
Probleem blijft imo hoe je de naieve gebuikers leert nadenken i.p.v. volledig te vertrouwen op de softwareontwikkelaars en te denken dat die alles perfect maken; het probleem imo waardoor men denkt op alles te mogen en kunnen klikken zonder risico's.
Ik denk dat zeker 90% v.d. gebruikers zo naief denkt, al heb ik zelf het idee dat langzaam begint te veranderen.

Zeker, als linux populairder wordt zal ook hier str0nt ongetwijfeld aan de knikker komen...

Als ik je quote goed begrijp, is de strekking dat de instelling van een gebruiker misschien wel een belangrijkere veilgiheidsfactor is dan de software zelf.
Ben ik het zeker mee eens, ik ben persoonlijk zelfs voor een invoering van een "internetbewijs" om dit te verbeteren waar mogelijk.

Laatst bewerkt:
Luitjes bedankt voor jullie reactie's.
Ik zelf ben een erg serieuse bestrijder en doe dat met Viruscan, Firewall, Spyware verwijderaars, updates enz enz.
Deze Netsky kan helaas niet door mijzelf bedolven worden, niet zolang mensen zich niet perminent beveiligen.

Ik ga nog ff verder speuren.

groeten van Barney

Helaas heb ik er tot nu toe nog geen geschikte oplossing voor gevonden.

allen bedankt voor de reactie's

groeten Barney

Er zijn diensten die als wasserette functioneren die SPAM en ik dacht ook virussen eruit wassen voordat ze de mail naar jouw forwarden. Misschien is dit een bekijkje waard, ik ben alleen de naam even kwijt.

Zeer interessant stuk en het heeft mijn vorige uitspraak wel doen herzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan