wordt er gek van

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivonneschoot1

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
draadloos maar geen internet heluuuup

Even nog een poging wagen
ik heb upc en wilde draadloos internetten , dus een router gekocht van linksys ,
aan het tobben geweest met aansluiten [ben een leek] maar toch gelukt
ik heb internet maar meestal niet , het bereik is slecht
er zitten 2 betonnen muren en ik heb de router zo ver mogelijk naar de gang gebracht maar het bereik is slecht , ik heb de router bij bcc gekocht maar die zeggen dat ik een betere router moet kopen , dit is de 2de router al ,maar probleem blijft, mijn vraag is of iemand dit herkend en is het misschien een optie om er een versterker tussen te zetten???

Laatst bewerkt:
Zou je wat meer duidelijkheid willen geven wat je precies bedoeld met "hij doet het niet"

Wat zijn precies de problemen?
Wat heb je aangesloten waar de problemen zich op voordoen?
Hoe lang heb je dit al?
Heb je iets gedaan waarna het probleem onstaan is?

ik heb upc en ben pas verhuisd , ik dacht lekker geen kabels meer dus ik heb een linksys router gekocht en alles is goed aangesloten en af en toe heb ik internet maar meestal niet het bereik is denk ik niet genoeg daarom denk ik misschien moet er nog een versterker tussen er zitten nl 2 betonnen muren maar ik heb de router zover mogelijk naar de gang gezet maar schijnbaar is het nog niet genoeg.

Als je door 2 betonnen muren wil, dan mag je wel heel wat hebben.
Je hebt best ook nog kans dat je zelfs met een versterker er niet doorheen komt.
Vooral als er ook nog betonijzer in zit, dan krijg je een "kooi van Faraday"
Dat zou ik als ik jou was eerst nagaan, omdat je anders een aankoop doet welke geen effect blijkt te hebben.

nou ik heb die router bij bcc gekocht en ook uitgelegd
wat de bedoeling was maar hun waren ervan overtuigd dat met de router moest lukken , da ga ik maar weer terug en vragen wat ze nu weer voor advies voor me hebben ,in ieder geval bedankt voor je reactie

nou net bcc gebeld maar ja konden ook niet helpen ,weten niet hoeveel staal erin de muren zit.
ppppfffffffff wat een **** zeg heb ik wat aan:evil:
ze zei dat ik een betere router moest nemen
heeft iemand nog een tip

Laatst bewerkt:
heluuup geen internet met linksys

Even nog een poging wagen
ik heb upc en wilde draadloos internetten , dus een router gekocht van linksys ,
aan het tobben geweest met aansluiten [ben een leek] maar toch gelukt
ik heb internet maar meestal niet , het bereik is slecht
er zitten 2 betonnen muren en ik heb de router zo ver mogelijk naar de gang gebracht maar het bereik is slecht , ik heb de router bij bcc gekocht maar die zeggen dat ik een betere router moet kopen , dit is de 2de router al ,maar probleem blijft, mijn vraag is of iemand dit herkend en is het misschien een optie om er een versterker tussen te zetten???

bedankt voor je reactie
maar als upc geen ondersteuning geeft voor linksys dan zou ik toch nooit internet moeten hebben , het gekke is dat ik bv heel vroeg even op internet kan maar na een minuut of 10 ligt het internet er weer uit

Zit je wel op je eigen router? Linksys is de defaultnaam van alle routers van dat merk en het is niet de eerste keer dat ik het meemaak dat iemand dacht dat hij op z'n eigen router zat, maar dat het die van de buurman bleek.... Ga in het menu van de router en verander de naam in iets anders , bijv. olifant, en check dan of je op de juiste inlogt...

Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom je soms even [als de buurman zijn PC aan heeft] internet hebt...

binnenmuren zijn meestal niet van gewapend beton maar, afhankelijk van het bouwjaar van de woning, van gasbeton of gibo, of ytong danwel soortgelijke gipsmengsels..... daar komt die router wel doorheen....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan