Wordt gek van de TCP-aanvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Ik heb NIS 2004 op mijn pc staan en alles op normale (aanbevolen) beveiliging staan.

Zo onderhand wordt ik gek :mad: van de TCP en UDP inbraken/aanvallen. Ik klik vaker op de knop blokkeren dan dat ik rustig kan surfen op het net.

Wie kan me vertellen wat die "aanvallen" in houden en wat maakt het interssant dat ze maar blijven terugkomen.
Wie kan me zeggen hoe ik het automatisch kan laten blokkeren zonder dat ik iedere keer een pop-up schermpje krijg met de vraag wat ik wil doen. Ik heb al wat instellingen geprobeert maar de schermpjes blijven maar komen. Regelmatig trek ik de kabelstekker er maar uit, anders kun je niet fatsoenlijk :evil: werken. Gek wordt je ervan.

Zitha

Het meeste valt niet eens onder aanvallen. NIS is wat overactief.

Als je geen webserver of ftp server draait of iets anders wat specifiek een inkomende verbinding moet maken met je pc dan kan je een regel aanmaken die AL het inkomend TCP/UDP verkeer blokkeert. Dit heeft geen invloed op je programma's die naar buiten toe verbindingen leggen.

Bedankt voor je reactie Caveman.

Ik heb om het maar zo te zeggen een huis/tuin/keuken-pctje. Zover ik weet heb ik niets "draaien". Vanaf het begin heb ik NIS erop staan. Ik moet wel zeggen dat met de 2003 versie ik al deze meldingen niet kreeg. Ik heb de regel blokkeren tcp/udp inkomend verkeer aangemaakt. Ik ben benieuwd of er nog wat komt.

Kun je er op een eenvoudige manier achter komen of je wat op je pc hebt draaien? Vaak is m'n pc net 1 seconde opgestart of de 1e melding komt al weer binnen. Alsof ze zitten te wachten dat ik weer online ben.

Zitha

Er is geen 'ze', het meeste dataverkeer is onschuldig, maar er is wel veel tcp/udp/icmp verkeer altijd aanwezig. Het is de fout van Norton je de boom in te jagen met waarschuwingen...natuurlijk zijn er scanners actief van hackers, maar dit is moeilijk te achterhalen, zelfs voor experts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan