Wordt gek van warme (te) laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshiba93

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
89
Hallo ,

Ik heb een Laptop van het merk Toshiba Satellite , als ik gewoon wat op het internet lig te surfen of lig te chatten op msn doet deze laptop het perfect , maar vanaf ik nog maar 5 a 10 minuutjes een normaal internetspelletje speel begint m'n laptop uitzonderlijk warm te worden , ik heb Speedfan gedownload en die geeft temperaturen aan van 75 tot 79 graden Celcius , dit is toch niet normaal?

Ik wordt er echt gek van , als je nou uren na elkaar een spelletje ligt te spelen kan ik het nog begrijpen , maar echt na een paar minuten wordt die van ijskoud naar bloedheet , iemand tips?:confused:

Mvg
 
Hallo

De ventilatoren en heatpipe van tijd eens stofvrij maken doet wonderen.

Persoonlijk doe ik het met luchtdruk "compressor"

De ventilator tegenhouden d.m.v. cocktailprikker , en blazen in de tegenovergestelde richting van de normale airflow.

Op deze manier dient het toestel niet te worden geopend.

Indien de ventilator ingewerkt is , moet het toestel uiteraard geopend worden.

Controleer ook of alle voorziene ventilatoren soepel draaien.(visueel en op gehoor)

Een ratelende ventilator smeren d.m.v. een drupje dikke olie (uiteraard dient toestel te worden geopend)

Indien de c.p.u. nu nog te warm wordt , zou ik de thermisch geleidende pasta of thermal pad vervangen .(mogelijk is deze versteend)

Peter
 
Misschien even handig om wat meer informatie te geven over je laptop.
Sommige laptops worden nou eenmaal warm. Een laptop heeft eigenlijk altijd een slechte koeling, dus zijn ze een stuk warmer dan een pc!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan