Wordt ik gehackt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
ZoneAlalrm reageert vreemd. Ik kreeg zonder aanleiding (de pc stond op de screensaver) een popup van zonealarm dat er een nieuw netwerk is toegevoegd met het ip adres 169.254.x.x
Dat vind ik heel vreemd

Zit zelf achter een router met 2 pc's waarvan er eentje uitstaat en uitstond toen dit gebeurde.
De router geeft als IP 192.168.x.x aan de twee pc's. Dat staat zo in de LAN
Bij de Wan staat het IP-adres dat ik van chello gekregen heb. 213.x.x.x

Daar komt dus helemaal geen 169 adres in voor.

Als applicatie heb ik op dit moment alleen Overnet (een soort Kazaa) draaien anders niets.

Wat is er loos?

Als iemand daar antwoord op weet hoor ik het heel graag.

Met vriendelijke groet,

Martin

Hallo martin van de mortel.

Dit kan twee dingen zijn.

1 Is je router wel beveiligd met een wachtwoord, zodat deze niet van internet te benaderen is. Als dat niet zo is, kan het zijn dat iemand de instellingen heeft veranderd en nu rondsnuffelt op je netwerk.

2 Het kan ook zijn dat op dat moment de router door die computer niet benaderbaar was. Doordat er een kabel niet goed is b.v.. Want windows maakt ook een ipadres aan in de subnet 169.254.x.x, als een dhcp server niet beschikbaar is.

Groetjes Erik Rothuis

hmmmmm.....
zet me aan het denken.

1. De router heeft een ingebouwde firewall die ik aan heb staan. Er zit echter geen wachtwoord op. Dat heb ik ondertussen dus wel gelijk ingesteld :-)

2. gisteren had ik constant gedonder met de melding "een van uw netwerkkabels is niet aangesloten" Daar kwam hij telkens mee maar dat duurde dan slechts een seconde en dan werkte het weer.
Vandaag heb ik de kabel verwisseld voor een andere kabel en krijg ik de melding niet meer.
Die melding van Zonealarm kwam echter pas vandaag, niet gisteren al.

Ik zal er eens over nadenken.

bedankt voor je reactie

martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan