Wordt ik gehackt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterVeen

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Berichten
199
sinds kort EDonkey geinst. ging in het begin goed nu loopt ie soms vast. opnieuw opstarten dan gaat het wel weer een tijdje goed. maar er gebeurd ook iets vreemds nu.
als ik de pc opstart en contact maak met mijn provider is er continue dataverkeer terwijl er geen prog open staat.
vind ik vreemd. ik heb nvidia firewall die in de chipset zit en gebruik norton antivirus die up to date is.

mijn vraag: hoe kan ik er achterkomen wat voor verkeer er plaats vind en hoe kom ik er vanaf. ik gebruik winXP Pro met SP2:eek:
 
Start Edonky ook op als de PC opstart ?
 
doe eens ctrl/alt/del en kijk eens welke programma's lopen.
zie je niks raars schakel dan een voor een iets uit en kijk of het dataverkeer ophoud.
heb je het gevonden dan weet je waar je verder moet zoeken
 
heb ik al gedaan, in task manager lopen geen programma's. bij processes weet ik het niet goed. weet iemand een prog waarmee ik het dataverkeer kan monitoren?
vast bedankt
 
die firewall die je hebt blokt die ook uitgaant verkeer?
zoniet dan zal ik als ik jou was een andere firewall nemen.
ik zelf heb zeer goede evaringen met zonealarm pro.
die geeft namelijk aan welke programma's contact opzoeken met internet.
je kan hem dan toestemming geven of blokken.

scan je pc ook een op spyware met adware se en spybot.
alles wat er gevonden wordt verwijderen
 
adaware en spybot had ik wel maar sinds ik een nieuwe pc heb is dat er nog niet van gekomen. zal ik inst weer.

mijn firewall is volgens mij wel goed,. hij vraagt wel of een prog of service iets mag doen.
 
gebruik eens dit tooltje om erachter te komen wie of wat achter die mysterieuze dingen zit
 
ok dank je ga ik proberen want af en toe ben ik mijn halve banbreedte kwijt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan