Wordt steeds besmet!!! dringende hulp gewenst!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Hallo,

Ik krijg met zeer grote regelmaat (afgelopen uur 10x) besmette mailtjes van een zekere cees. die als e-mailadres heeft c.borg@planet.nl

deze mailtjes komen via mijn andere e-mailadres, maar dat maakt voor dit forum even niet uit.

Ik heb al geprobeerd te replayen, maar die mailtjes komen terug.
Nu wil ik planet vragen om in te grijpen, maar als ik een mailtje stuur naar redactie@planet.nl of klantenservice@planet.nl, komen ze beide terug!!

Wie weet wel en geldig adres waarop op iemand van planet kan bereiken!!!

Gelukkig vangt mijn norton antivirus hopelijk alles weg op, maar het is uiterts hinderlijk!!

gr.

Frank.

mailtjes doorgestuurd

Hallo bartb,

dank voor je verwijzing, weet alleen niet bij wie ze terecht komen, maar dat merk ik wel.

Heb inmiddels mijn hetnet.nl account maar tijdelijk uit Outlook express gehaald, want afgelopen 1 1/2 uur heb ik al ruim 30 mailtjes van deze persoon binnengekregen.
Zwaar ***** dus.
Nu maar even via web-mail de mail van Hetnet lezen, het is even niet anders.

gr.

Frank

Dit mailtje blokkeren helpt ok niet?
Bericht>(geselecteerde)afzenderblokkeren.

klik het bericht aan ( blauw) en dan bericht / regel maken op basis van bericht, en dan de persoon/email, etc etc invullen

Cloudmark

Installeer Cloudmark (Outlook) dan kun je hem blokkeren, of Mailwasser (OutlookExpress).
Succes

wil je even kijken in de logs van norton om welk virus het eigenlijk gaat ?

zoals hier boven al gezegt is de oplossing vrij simpel, je stuurt abuse een emailtje en je maakt in outlook express een filter regeltje aan (extra > bericht regels)

en dan nieuw regeltje "waar de van bevat" vink je aan en daar voer je het betreffende email in

en dan delte van server, en dan toepassen maar. heb je nergens meer last van.

Shimanski,

Er zijn een aatal dingen die je moet weten. Het heeft helemaal geen zin om naar c.borg@planet.nl te mailen want waarschijnlijk komt het virus niet eens van hem. De nieuwste virussen (zoals b.v. het Klez, Yaha, bugbear virus etc.) sturen namelijk niet het email adres en de naam van de besmette persoon, maar van een willekeurig iemand die in het adresboek staat van de besmette persoon. Dus die c.borg@planet.nl is waarchijnlijk helemaal niet besmet en kan er niets aan doen.

Maar wat ik wel vreemd vind is dit. Je zegt dat de mailtjes terug kwamen van zowel c.borg@planet.nl als wel klantenservice@planet.nl als wel redactie@planet.nl.
Van die 3 email adressen had er maar eentje terug moeten komen en dat is alleen van redactie@planet.nl, want die bestaat niet namelijk. Maar die andere 2 email adressen bestaan wel, dus die hadden niet terug moeten komen.

Kun je in de logfiles van Norton even checken welke virussen dat waren die elke keer verwijderd worden?

Check ook voor alle zekerheid even zelf of je niet besmet bent met een virus op de online scanner op www.housecall.nl . Ik denk niet dat je besmet bent hoor, daar het is gewoon om er zeker van te zijn.

probleem niet opgelost

Dames/Heren, mijn excuses dat ik niet meer gereageerd heb, maar dat komt omdat ik stomweg mijn @hetnet account niet meer via outlook laat lopen, maar via webmail ophaal.
Ik krijg nog steeds elke dag e-mail van c.borg@planet.nl
Ik heb ook aan abuse@planet en abuse@hetnet gemaild, maar daar krijg ik een erg technisch en voor mij helaas een iets te ingewikkeld verhaal van terug.
Dus ik heb de weg van de minste weerstand genomen.
Niet echt sterk, maar het werkt wel.

ik ben wel van plan om de laatste aangedragen oplossingen uit te voeren, maar het komt er komende 2 weken niet van.
Maar nogmaals mijn dank voor alle tips.

Nog een kleine toelichting

De virussen die norton tegen houdt zijn: W32.bugbear@mm en W32,Yaha.f.@mm

Shimanski,

Je kunt een afzender blokkeren door in outlook Express op het mailtje te klikken-bericht-afzender blokkeren.

Bovendien kun je rules maken.

Rules in je outlook express maak je zo.
Ga in je outlook express naar extra-berichtregels-email-en daar heb je dan alle opties voor de rules.
Zo kun je ook bijvoorbeel kiezen bij selecteer de acties voor de regel: "verwijderen van de server" of "niet van de server downloaden".
Zo kun je bijvoorbeeld alles extensies erin zetten die je problemen zouden kunnen geven in je pc. Hier zijn die extensies die je problemen kunnen geven:

exe, bat, chm, cpl, hta, htm, hetm, ins, isp, url, jse, js, mda, mdb, mde, ade, adp, mdz, msc, prf, dbx, com, nch, pcd, reg, scr, crt, inf, shb, shs, pif, lnk, vbe, vb, vbs, bas, mst, scf, msi, msp, asx, wms, cmd, sct, wsc, wsf, wsh, hlp

Ten tweede: Je moet de preview scherm uitzetten in je oulook express.
Het Yaha virus bijvoorbeeld is een MIME virus en die wordt al geactiveerd als je het voorbeeld venster open hebt.
Doe dit: open outlook express-beeld-indeling en vink uit voorbeeld venster weergeven-toepassen-ok.

als je helemaal veilig wil zijn, dan moet je dit doen:

Ga naar outlook express-Extra-opties-beveiliging-en vink aan: opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan".
Zo kun je zelf beslissen welk email je wil openen en van wie.
Let op: deze optie zit alleen op outlook express 6 en niet bij de oudere versie's.

Installeer ook de nieuwste windows updates van www.windowsupdate.com om gaten in je outlook express te dichten.

hoi ik heb het zelfde probleem gehad
is nog niet helemaal over maar al een stuk minder
ik kreeg er eert 20 op een dag nu is het dagelijks 1 of 2
wat ik hiervoor heb gedaan is
elk emailadres die iets naar je opstuurt die je niet vertrouwt moet je blokkeren
dus je klikt dat emailtje aan je klikt op bericht en je kiest voor blokkeren
dat mailtje wordt dan bij verwijderde berichten gezet
en de volgende keer zal dat emailadres je niets meer kunnen sturen
je kan ook een gratis spamfilter van planet downloaden op planet.nl
en een firewall downloaden die kost wel geld maar dat is ontzettend weinig en de moeite waard

wat jij hebt gedaan heb ik ook gedaan een bericht naar de klantenservice en helpdesk gestuurd

maar echt helpen doen ze je niet
terwijl ik alles van die foute emailadressen de informatie hebt gestuurd
dat zie je als je op dat emailtje klikt de rechtermuiskop indrukken kiest voor eigenschappen

wel hebben ze me alternatieven gestuurd zoals die spamfilter en die firewall

groetjes barbarahondenvriendvervolg :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan