• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Workbook openen in full screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sushike

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo allen,

Ik maak elke maand een rapportje voor een aantal andere mensen, zij moeten enkel het rapportje openen en de gegevens hierin lezen. Voor het mooie en gemakkelijkere uitzicht wil ik graag dat het rapportje in full screen word geopend. Ik heb wat liggen puzzelen en het is me gelukt in VBA een code(?) te schrijven die dat doet.

Ik heb enkel 2 problemen:

1. Wanneer je excel minimaliseert en terug opent, opent het niet in full screen. Ik heb wat verder gepuzzeld en heb bereikt dat wanneer je naar de volgende pagina gaat hij wel terug op full screen springt. Iemand een idee wat ik verkeerd doe, of wat ik moet doen om na het verkleinen en terug vergroten van het werkboek ook een full screen te krijgen?

2. Wanneer je het filetje afsluit(automatisch met knop), sluit je heel excel af. Wanneer je excel terug opent is dit ook steeds in full screen, kan ik dat vermijden.

Macro's die momenteel in this workbook staan:

Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
Application.DisplayFullScreen = True
End Sub

Private Sub Workbook_Activate()
End Sub

Private Sub Workbook_WindowActivate(ByVal Wn As Window)
End Sub

Bedankt,

Sushike

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Application.DisplayFullScreen = False
End Sub

Hallo snb,

Ik heb dit geprobeerd, maar het werkt niet bij mij. Nog steeds als ik mijn excel minimaliseer en terug vergroot heb ik geen full screen. Wat doe ik mis? ik heb beide codes in thisworkbook staan, wel niet onmiddellijk na elkaar maar dat zou toch gen probleem mogen zijn?

Groetjes

Sushike

Plaats de code dan in deze gebeurtenis:

Code:
Private Sub Workbook_WindowResize(ByVal Wn As Window)

End Sub

Hallo,

ik heb de 2 onder elkaar gezet en nu blijkt het wel te werken.

Super!

Bedankt

Groeten

Sushike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan