• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

workbook_close

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Code:
Application.DisplayFormulaBar = True
ActiveWindow.DisplayHeadings = True

hallo iedereen,

ik heb verschillende subs in mijn excel bestand, en een ervan laat de headings en formula bar verdwijnen bij een workbook_open event..

nu wli ik graag dat als de gebruiker het bestand sluit (ongeacht hij het saved of niet!), dat die headings en formula bar terug geactiveerd worden aangezien excel dat anders onthoudt,en bij een volgende keer dat de gebruiker excel open doet staat die formula bar en headings er niet meer.. weet iemand hoe ik dit kan verwezenlijken? mijn workbook_close met de bovenstaande code werkt niet ...het heeft vermoedelijk te maken met het feit dat ik het bestand niet opsla (maar dit mag er niet vna afhangen in mijn code..)

Gebruik het Workbook_BeforeClose event.

dat heb ik al geprobeerd,en dan krijg ik volgende error:

"procedure declaration does not match description of event or procedure having the same name"

Waar staat die code dan, en, welke code?

die code staat bij microsoft excel objects onder "this workbook"

de code is

Code:
Sub workbook_beforeclose()
Call HideSheet
Application.DisplayFormulaBar = True
ActiveWindow.DisplayHeadings = True
End Sub

Je moet de ingebakken events op de juiste manier gebruiken, en geen eigen creaties daar neerzetten.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

End Sub

Je moet de ingebakken events op de juiste manier gebruiken, en geen eigen creaties daar neerzetten.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

End Sub

tx!

en daarbinnen kan ik dan mn eigen code zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan