• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Workbooks.open

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schelledraad

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Ik ben een paar weken geleden overgestapt naar Office 365 Nu had ik in Excel 2013 in het lint een aantal icoontje staan, gekoppeld aan eenvoudige VBA instructies in het VBAProject (PERSONAL) zoals

Workbooks.Open Filename:="C:\Users\Jan\Documents\abcd\Agenda.xlsb"

Na de Migratie van 2013 naar 365 bleef e.e.a. prima werken tot....Gisteren. Macros werkten niet meer en als ik het met de macrorecorder opnieuw opneem zoals bovenstaand is onderstaand het resultaat.

ChDir "C:\Users\Jan\OneDrive - abcd\Documents\abcd"
Workbooks.Open Filename:="https://abcd-my.sharepoint.com/personal/jan_xxx_nl/Documents/Documents/abcd/Agenda.xlsb"

Ik word dus ongewild naar internet omgeleid en dat wil ik niet ! Wie weet hoe dit kan en hoe ik dat kan verhelpen,

Je kunt in ieder geval proberen om je sharepoint folder te syncen met je Drive. Dus Sharepoint locatie openen en vervolgens zoeken naar een knop "sync"

Ja maar ik wist niet eens dat ik sharepoint had/heb, laat staan hoe ik dat moet uitschakelen. Ik hoor trouwens via verschillende kanalen dat Sharepoint op kantoren een behoorlijke chaos veroorzaakt, maar dat ter zijde)

Jouw documenten map wordt gesynchroniseerd met OneDrive for business/Sharepoint en kennelijk is dat het https adres dat erbij hoort. Werkt de code niet?

Nee code werkt niet. Het vreemde is dat het van de ene op de andere dag gebeurde zonder dat ik aan welke instelling dan ook heb geprutst.

met "werkt niet" kunnen we weinig. Wat gebeurt er precies?
Wat als je deze regel aanpast:
Code:
Workbooks.Open Filename:="https://abcd-my.sharepoint.com/personal/jan_xxx_nl/Documents/Documents/abcd/Agenda.xlsb"
naar
Code:
Workbooks.Open Filename:="Agenda.xlsb"

Nope. Ik krijg voortdurend de vraag of het bestand is verplaatst of verwijderd. Geen van beide is het geval.

Als je het bestand in kwestie hand-matig opent en je zet dit in het venster direct (control+G in the VBA editor):

?ActiveWorkbook.FullName

en je drukt op Enter, dan krijg je de lokatie en naam van het bestand. Komt dat overeen met wat de macro recorder opneemt?

Waar ik mee zit is dat de recorder, als ik gewoon mijn C schijf wil openen hij automatisch ChDir "C:\Users\Jan\OneDrive en het programma dan op OneDrive wil openen. Daar staat net niet eens ?!?!?

De recorder produceert niet altijd code die klopt. Wat is het antwoord op mijn vraag van de vorige keer?

En als je dat adres plakt in het bestand, openen vakje, opent het bestand dan wel? Lijkt alsof je een probleem hebt met de onedrive synchronisatie

Nou, gisteren is mijn windows beheerder wezen sleutelen en het probleem lijkt opgelost.

Yhanks allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan