Workgroups / Werkgroepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter knool
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

knool

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort een best 'groot' probleem. Het heeft voorheen gewoon gewerkt zoals het moest werken. Maar nu ineens komt de computernaam van mijn andere PC niet meer in het Netwerk scherm voor. Ook ken ik de gedeelde mappen niet meer zien van de andere computer. Terwijl als ik bij de andere computer kijk bij 'Mijn Netwerklocaties' kan ik mijn gedeelde mappen wel bekijken en zie ik ook de computer naam staan van mij maar niet vice versa. Kan iemand mij helpen?

Mijn OS: Windows 7 32 bit
Andere PC: Windows XP 32 bit

Bedankt alvast,

Sander

Laatst bewerkt:
Ja
attachment.php

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Wat wanneer je de pc wilt bereiken via IP?

(Dus in verkenner in de adresbalk "\\192.168.2.3" opgeven)

Dat werkte niet.
attachment.php

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Je komt niet meer op de XP PC hè?
Wat als je de firewall eens even uitzet?

Ik heb geen software-matige firewall op beide pc's.
Zowel XP als Windows 7 hebben een firewall. Als je aangeeft deze niet te kennen, staat hij aan.
Je kunt hem uitschakelen in het Configuratiescherm.
En wat bedoel je precies met
Precies wat ik zeg: je hebt geen toegang meer tot de pc met Windows XP, toch?

Zowel XP als Windows 7 hebben een firewall. Als je aangeeft deze niet te kennen, staat hij aan.
Je kunt hem uitschakelen in het Configuratiescherm.
Helemaal vergeten, maar stond op beide al uit

Precies wat ik zeg: je hebt geen toegang meer tot de pc met Windows XP, toch?
Nee, niet echt nee. De XP PC is wel toegankelijk als ik de muis en toetsenbord van die pc erbij pak en ze gebruik.

Laatst bewerkt:
4 zaken komen in me op:
1. Je gebruikt XP Professional en je hebt "Simpel delen" uitgeschakeld staan ipv. ingeschakeld (Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Weergave)
2. Je loopt op de XP pc achter met updates, en dus heb je niet de LLTP responder update op de XP machine geïnstalleerd staan.
3. Misschien geen mappen en/of printers gedeeld op de XP computer
4. Heb zelf geen Windows 7, maar misschien eens een schermafdruk van de instellingen tonen op de Windows7 machine die betrekking hebben op de netwerkverbinding (vooral de zaken die met Netwerkherkenning, bestanden delen zonder wachtwoord etc.)

Succes,

Tijs.

4 zaken komen in me op:
1. Je gebruikt XP Professional en je hebt "Simpel delen" uitgeschakeld staan ipv. ingeschakeld (Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Weergave)
2. Je loopt op de XP pc achter met updates, en dus heb je niet de LLTP responder update op de XP machine geïnstalleerd staan.
3. Misschien geen mappen en/of printers gedeeld op de XP computer
4. Heb zelf geen Windows 7, maar misschien eens een schermafdruk van de instellingen tonen op de Windows7 machine die betrekking hebben op de netwerkverbinding (vooral de zaken die met Netwerkherkenning, bestanden delen zonder wachtwoord etc.)

Succes,

Tijs.
Ik heb hier niet veel na gekeken, maar van al die 4 opties heb ik niks veranderd of gedaan. Ik kan me nog herinneren dat ik een paar windows-services had uitgeschakeld zodat ik soepeler (zonder hoge ping) kon gamen, dat lukte. Maar dat leek dus fataal te worden voor file-sharing.

N.a.v. nachecken van firewall, zag ik dat ik de firewall niet meer kon aanzetten, dus ik kwam tot conclusie om al de services terug online te zetten. Dit was de oplossing, dus het werkt nu allemaal weer.

Bedankt

[...]Ik heb sinds kort een best 'groot' probleem. Het heeft voorheen gewoon gewerkt zoals het moest werken. Maar nu ineens komt de computernaam van mijn andere PC niet meer in het Netwerk scherm voor.[...]

Nu kom je ineens met de melding dat je (blijkbaar zonder kennis van zaken) services bent gaan uitschakelen zónder dit te melden in je openingsposting. Dan is de bewering dat het 'ineens' niet meer werkt toch niet van toepassing?

Ik ben al blij dat we er vanuit het forum nog niet teveel tijd en moeite in gestoken hebben, want stel je nu eens voor dat je het probleem niet zelf had opgelost maar die services wel uitgeschakeld hadden gestaan, dan hadden we er 100en postings aan kunnen besteden voordat (misschien) de oorzaak boven water was gekomen.

Ik ga hier ruim op in, omdat je met dergelijke 'fouten' veel krediet kunt verliezen als je nog eens iets vergelijkbaars doet in het echte leven en/of hier op het forum. Per slot wil niemand door een ander in het bos worden gestuurd met onvolledige of incorrecte informatie.

Fijn dat het probleem is opgelost.

Tijs.

Laatst bewerkt:
N.a.v. nachecken van firewall, zag ik dat ik de firewall niet meer kon aanzetten, dus ik kwam tot conclusie om al de services terug online te zetten. Dit was de oplossing, dus het werkt nu allemaal weer.
9 van de 10x zit daar het probleem, en komt het boven water bij het controleren v/d firewall. De service die verantwoordelijk is voor het delen van internet en bestanden, regelt ook de firewall.

Top :).

Verder kan ik Dntiests bericht begrijpen.

Nu kom je ineens met de melding dat je (blijkbaar zonder kennis van zaken) services bent gaan uitschakelen zónder dit te melden in je openingsposting. Dan is de bewering dat het 'ineens' niet meer werkt toch niet van toepassing?

Ik ben al blij dat we er vanuit het forum nog niet teveel tijd en moeite in gestoken hebben, want stel je nu eens voor dat je het probleem niet zelf had opgelost maar die services wel uitgeschakeld hadden gestaan, dan hadden we er 100en postings aan kunnen besteden voordat (misschien) de oorzaak boven water was gekomen.

Ik ga hier ruim op in, omdat je met dergelijke 'fouten' veel krediet kunt verliezen als je nog eens iets vergelijkbaars doet in het echte leven en/of hier op het forum. Per slot wil niemand door een ander in het bos worden gestuurd met onvolledige of incorrecte informatie.

Fijn dat het probleem is opgelost.

Tijs.

Ik snap je redenering.

Helaas en spijtig genoeg kon ik geen verband leggen met de services en de uitval van sharing files.

Hoe dan ook, bedankt voor de tijd die jullie hebben ingestoken in mijn vraag naar antwoorden, zeer bedankt.

Sander

Laatst bewerkt:
Ik snap je redenering.

Helaas en spijtig genoeg kon ik geen verband leggen met de services en de uitval van sharing files.

Een beetje als naar de dokter gaan en zeggen "dokter ik heb auw", zonder erbij te vermelden dat je je gisteren lam hebt gedronken en van de trap bent gevallen, onder het mom van "leek me niet relevant".

Computers zijn complexe apparaten: alles wat voor jou niet-waarschijnlijk lijkt, kan dat voor een ander met meer kennis (no offense!!) wel zijn :).

Sowieso is het (semi) random uitschakelen van services geen aanrader.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan