works-service-dll nodig bij installeren van works

Status
Niet open voor verdere reacties.

kas mulder

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Bij het installeren van works suite 2004 krijg ik het probleem ’kan de Works-services-dll niet laden’.
Ik heb geprobeert om de oude works 2000 te verwijderen maar dan krijg ik dezelfde melding.
Op de microsoftsite kun je wel de works-service downloaden, maar niet voor de XP.
Verder zou deze DLL op de works suite dvd moeten staan onder msworks/pss, maar daar staat hij niet ook niet op de oude works 2000 cd.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Met groet, Kas.

Het gaat mij eigenlijk alleen om word te installeren!
Je bedoelt toch Works?

Zou het workssvc.dll kunnen zijn?
Nu nog zien deze te pakken te krijgen.
*klik*

Probeer het hier eens en zet het file in system32.

Ook vond ik wat bij Microsoft.

Laatst bewerkt:
Word is een onderdeel van works suite 2004.

Ik krijg nu de melding bij het installeren van WORKS dat er nog een prg draait die afgesloten moet worden.
Het prg heet cybermedia guarddog en is van mcafee antivirus.
Ik krijg het niet afgesloten, ook niet met cntrl alt delete.

Als het alleen maar tijdelijk is........kijk eens bij de services of dit daar staat.
start/uitvoeren/typ services.msc

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van zo'n lastig programma gehoord.
Je zou ook Mcafee even kompleet uit kunnen zetten en gewoon je verbinding off line zetten.

Laatst bewerkt:
Zelfs als ik de computer opstart in de veilige modus dan blijft ik de melding krijgen om dit prg af te sluiten alvorens het programma WORKS te installeren.

start --> uitvoeren --> type in msconfig --> druk op ok --> ga naar "opstarten" vink alles uit wat maar met je anti virus te maken heeft --> start opnieuw op en probeer dan suite 2004 eens te instakeren. als het lukt vergeet dan niet de msconfig routine nog eens te doen en dan weer alles aan te vinken wat je uitgevinkt hebt.

Heb je dan bij de services niet die service zien staan?

Met msconfig heb ik al geprobeerd, maar ik begrijp niet wat ik met die services moet doen.

Kas.

Msconfig is iets anders dan ik opschreef. Dat zijn de services die in de opstart zitten maar als je daar niets vind (of niet kunt stopzetten) dan zul je dus hoger in de boom moeten.

Deze services vallen onder Component Services.
Daar moet die service zeker staan. Ik zie ze n.l. ook van Norton bij mij.

dus: start/uitvoeren/typ services.msc
Nu zie je alle services
Vindt je die van je firewall en/off virusscanner(dat is duidelijk te zien) dan zet je ze zo even op stop en tevens uitgeschakeld. Dubbelklikken op de regel dan kun je dat doen.
Ik blijf het een hele vreemde toestand vinden dat je dit allemaal moet doen.
Zorg wel dat je geen verbinding hebt als je dit doet.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Graag had ik mensen willen helpen door te zeggen hoe ik dit werkend heb gekregen.

Groet, kas.

En kun je dat dan niet vertellen?
Het zou wel handig zijn.
Of is het niet gelukt?

Het is gelukt.
Ik heb services uitgeschakeld van guarddog en daarna diverse programma’s gedownload die betrekking hadden op dit probleem, daarna kreeg ik de melding taken niet gevonden, daarna op ignore geklikt.
Hij doet het, maar vraag me niet hoe. Dus ik wil het wel delen met mensen, maar dit is typisch hoe het niet moet.

Hahaha, nou ja, jij bent tevreden. Iemand anders weet in ieder geval al die services :D
't Was wel een lastpak zeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan