World Map voor browsergame

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdb

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Hallo helpmij'ers,

ik ben samen met een vriend bezig met een browsergame, en ik hoor jullie al denken: Niet weer zo'n omhooggevallen puber die denkt dat 'ie alles kan:rolleyes:;). Ik weet dat het een moeilijk project is, maar ja, ik doe het vooral om er veel van te leren, en ik weet ook wel dat ik er waarschijnlijk wel een jaar aan bezig zal zijn, of meer, of dat ik het halverwege op zal geven. Ik vraag niet om een stuk code, maar om hoe ik het het best aan kan pakken.

Maar nu de vraag: Ik ben dus bezig met een browsergame die wel te vergelijken is met Torpia, Tribal Wars en Travian, en van vrijwel de meeste dingen weet ik al hoe ik ze aan ga pakken, behalve de kaart. De kaart moet dus "jouw dorp" en de omliggende dorpen tonen, maar je moet ook met een pijltje omhoog/omlaag/naar links/naar rechts kunnen klikken om de dorpen daar te kunnen bekijken. Maar hoe kan ik dat het beste aan pakken?

Ik hoop dat iemand hier mij op de goede weg kan helpen:)!

Alvast bedankt:thumb:,
Tom

Stukje coördinaat logica.

Ten eerste: maak geen isometrische map, dat is een hel en het voegt weinig toe aan de game.
Begin met eentje die gewoon echte vierkanten gebruikt. Dat scheelt al een boel, kun je gewoon vierkante clickareas gebruiken.

Daarna: maak een functie die alle dorpen in een gebied uit de database haalt met de nodige informatie. Op dit manier kun je overal op focusen. Het beste kun je dan in de URL een x & y zetten, vervolgens uitrekenen welk vierkant van de kaart je nodig hebt (hier merk je het volgende verschil tussen iso en gewoon: het is bij iso namelijk een ruit en das best lastig uitrekenen welke je nodig hebt.)

Vervolgens bouw je een array met elk vakje dat je toont, en daarin zet je de nodige informatie (is er een dorp, zo ja van wie, plaatje, etc, of als er geen dorp is wat ie dan moet tonen)

Daarna maak je een hele grote tabel zonder borders, zet je in de header en de eerste rij de coordinaten die je gaat tonen, en in elk vakje van de tabel een plaatje met een link eronder (als er wat nuttigs te doen is)

Als je het met een isometrische map wilt raad ik je aan om de broncode van Torpia er eens bij te pakken op de map, dat is ongeveer hoe complex de HTML dan gaat worden.

Mocht je nog meer hulp of informatie nodig willen, moet je maar roepen, ik heb wel redelijk wat ervaring met het onderwerp :rolleyes:

Torpia is inderdaad ... best wel ingewikkeld:eek:! Maar ik was het ook niet van plan om het isometrisch te doen, dus dat scheelt;). Ik ga even kijken wat ik met je informatie kan, alvast bedankt voor de hulp!

EDIT:
Ik zet hem nu op opgelost, als ik er mee bezig ben ik kom er niet uit dan gebruik ik dit topic wel weer. Bedankt voor de adviezen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan