Worm blijft zich melden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soedira

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
43
Een paar dagen geleden heb ik muziekbestanden overgebracht van een mediaplayer naar mijn externe harde schijf.
Na afloop zag ik dat NOD32 Antivirus een aantal waarschuwingsmeldingen had gegeven met daarin:
Object: C:\autorun.inf
Threat: Win32/AutoRun.Delf.CJ worm
Information: Cleaned by deleting - quarantined.

Het object verandert per nieuw scherm in:
C:\autorun.inf
Dan weer D:\autorun.inf, E:\autorun.inf , K:\autorun.inf , L:\autorun.inf , etc.

Toen ik de quarantainelijst opende, zag ik dat het een megalange lijst was geworden en het duurde dan ook minimaal een uur voor ik de files had verwijderd. Daarna heb ik de antivirus laten draaien over alle partities, maar zelfs daarna bleven de waarschuwingen komen. Telkens 4 achter elkaar en dan een paar seconden niets. Dat herhaald zich de hele dag. Ik loop steeds achter de feiten aan wanneer ik de files uit quarantaine verwijder, want na enkele seconden zitten er weer 5 in.

Help, wat moet ik doen? Is nu mijn externe harde schijf en ook mijn computer zelf geïnfecteerd met de worm?????
 
Dag Bertus,

Bedankt voor je snelle reactie.

Je advies heb ik opgevolgd:
Het programma Malwarebytes' Antimalware geïnstalleerd en laten draaien. Hij heeft de infecties gedetecteerd en probleemloos verwijderd.

Probleem opgelost, geen waarschuwingsberichten meer! Super, dát heeft me een hoop tijd gescheeld, dankjewel!!!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan