Worm.SomeFool.P virus zit in mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo,

Ik heb een virus in mijn systeem zitten genaamd Worm.SomeFool.P. Deze zorgt ervoor dat ik (bijna) niet meer kan mailen. Ik krijg namelijk steeds de mailtjes terug met de melding dat een provider dit virus heeft opgemerkt. als ik echter mcafee virus scanner draai vind hij niks, en online scanners (housecall) vind hem ook niet.

Kan iemand mij alstjeblieft vertellen hoe ik de virus kan verwijderen :confused: ???

Met ZEER vriendelijke groet,

Lennart Giaccotto

Deze had ik al uitgevoerd maar vond hem niet. Ik lees op internet ook vaak dat het waarschijnlijk een variant op het netsky virus is, dus ik was ook al vol verwachting. Helaas vind deze tool hem niet. Dit geld ook voor de tool die mcafee heeft uitgebracht tegen het netsky virus.

Laatst bewerkt:
Ja die had ik ook al gedraaid (zie vorige bericht ;) ), maar zonder effect. Hij wordt gewoon niet geconstateerd. Soms twijfel ik ook wel of hij er wel op staat, maar op het moment dat ik weer mail ga versturen krijg ik toch weer de melding dat hij 'rejected' is omwille van het virus.

Geplaatst door LGiaccotto
Ja die had ik ook al gedraaid (zie vorige bericht ;) ), maar zonder effect.
Ik zie in je vorgie bericht alleen dat je met Mcafee hebt gescand en niet met Stinger, die toevallig door Mcafee gemaakt is.;)

Download, installeer en update de free trial versie van Ewido Security Suite

1. Tijdens de installatie, onder "Additional Options", haal je de vinkjes weg bij "Install background guard" en "Install scan via context menu".
  2. Als je Ewido voor de eerste keer runt, zal je een foutmelding krijgen "Database could not be found!". Klik dan op OK. Dit is normaal.
  3. In het hoofdscherm van Ewido, klik je op update in het linker menu, en vervolgens op de Start update knop.
  4. Als de updates gedaan zijn, zal er op de status bar beneden "Update successful" staan.

Open Ewido Security Suite
  5. klik op Scanner
  6. Klik op complete system scan
  7. Laat het programma je pc scannen
Tijdens de scan zal je gevraagd worden of je gevonden bestanden wil verwijderen. Klik dan op OK

Met dank aan Jurgenv (ASO forum) voor de uitleg.

Je hebt gelijk, ik doelde met het vorige bericht ook nog weer eens op bericht daarboven. Maargoed dat doet er ook niet toe :)

Ik ga het proberen en ik houdt je op de hoogte! :thumb:

Het heeft even geduurd :o , maar vandaag had ik eindelijk de laptop weer voor m'n neus. Ik heb gedaan wat er aangeraden werd. Inderdaad vond het programma de nodige geinfecteerde files, en het ziet er naar uit dat de mailtjes weer aankomen op hun plaats :thumb:

Ik hou het nog een tijdje in de gaten, maar bij deze alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten Lennart

Daar was ik weer!

Wederom hetzelfde probleem als eerst, maar nu is de naam van 'virus' overgegaan in Worm.Sober.U.

Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat het hier meer om spyware gaat...
Met Ewido Suite verwijderd hij namelijk steeds spam, en vervolgens gaat het weer even goed. En dan na een paar dagen wordt de mail weer tegen gehouden, maar nu gaat het dan ineens om een ander 'virus'.

Weet iemand een goede spamfilter die op de achtergrond draait? Ik denk namelijk dat dat wel tot een geschikte oplossing voor dit probleem kan zorgen.

Groeten Lennart

:o heb hem weer goed gezet.

Met geen virus doel ik echter niet zozeer op de naam. Beide zijn inderdaad virussen. Ik denk alleen dat de aanwezige spyware zich voordoet alszijnde het virus.

Ik heb namelijk de stinger tool ook al gedraaid, maar die vind niets. en geen enkel andere virusscanner ook niet. Maar Ewido Suite vind wel spyware die andere spyware programma's niet vinden.

Na dit verwijderd te hebben, komt er ineens een ander virus...
Daarom heb ik hem net opnieuw gedraaid en nu is het afwachten hoe lang het weer duurd voordat de volgende virus opdaagd. Mocht dit nou weer een andere naam hebben dan denk ik dat het echt spyware is die steeds onder een andere naam naar buiten komt.

Groeten Lennart

Mischien is het raadzaam een Hijackthis log achter te laten op het AntiSpywareOffensief forum.

Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

Sorry voor de enorm late reactie :o
Maar het is gelukt. De Laptop werkt weer naar behoren :thumb:

Bedankt voor de geboden hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan