Worm/VB.AJD op SD van onze digitale camera. Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacqkodden

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Vorige week hebben wij in Indonesie met onze digitale camera wat bestanden op een USB stick gezet en bij thuiskomst bleek die USB stick te zijn geinfecteerd door 2 virussen: WORM/VB.AJD en Win32/Parite. Die USB stick moest helemaal opnieuw worden geformateerd. Het rare was dat je via eigenschappen wel zag dat de stick bijna geheel was gebruikt (iets meer dan 100Mb), maar dat er via de windows verkenner maar 105Kb, een klein word documentje, zichtbaar was.

Toen de digitale camera gepakt: foto's overzetten naar de PC lukte niet. Foutmeldingen en ook virusmeldingen. Daar zit WORM/VB.AJD op. Het rare is ook hier, dat je via de verkenner op de PC kan zien dat het Secure Digital disk van de camera bijna geheel is gebruikt, dat er ook foto's zijn te zien op het schermpje van de camera, maar dat de verkenner verder geen foto's op het scherm van de PC laat zien. De verkenner zegt: map leeg:(

Hoe kan dit? Is er toch zoiets als een intern geheugen van de digitale camera en zoja, hoe kan je toch voor elkaar krijgen dat die 100 foto's bewaard blijven?

Jacqueline

Ik zou eerst alle foto's redden / veilig stellen, als het makkelijk kan via het programma meegeleverd bij de digitale camera en anders via dit programma.

En daarna formtatteren nog een keer proberen, vaak bieden digitale camera's een functie binnen de camera aan waarmee je de geheugenkaart ( SD-kaartje in dit geval ) kan formatteren.

Of je zou het op een ander computer moet proberen waar viruscan up to date is,

Laatst bewerkt:
PC Inspector

Geweldig! Die PC Inspector werkt helemaal naar tevredenheid. Bedankt. Kreeg 'm goed geinstalleerd op de oude PC (XP).

Ik wilde echter dat programma ook installeren op de nieuwe PC die onder Vista draait, maar dat ging niet. Suggesties?

Geweldig! Die PC Inspector werkt helemaal naar tevredenheid. Bedankt. Kreeg 'm goed geinstalleerd op de oude PC (XP).

Ik wilde echter dat programma ook installeren op de nieuwe PC die onder Vista draait, maar dat ging niet. Suggesties?

Mooi dat PC Inspector wat is!:thumb:

Voor Vista moet je nog even wachten, ik weet zeker dat er nog een nieuwe versie voor Vista komt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan