worm?w32yahaa.k@mm

• Onderwerp starter Onderwerp starter tessy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tessy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
probleem?!!!!
mijn vader heeft een worm/virus het w32.yahaa.k@mm.
kan iemand mij vertellen hoe we dit eruit krijgen ??
ben al bezig geweest met diverse virus scanners en tool programma's via antivirus pagina,maar tot op heden is het nog niet weg.wel heeft norton er een verwijderd,hij deze komt steeds terug.zodra de outlook opgestart word komt de mail weer terug waar dit inzit we hebben het steeds verwijderd maar niets helpt.
help!!!!!!!!!!!!!!
groetjes tes.

hoi,
ja ook dat heb ik gedaan maar..... niks hoor het blijft terug komen.pfffffffffff.... word er gek van ahhahaha.
maar alvast bedankt,
groetjes tes

tessy,

Run deze verwijder tool in de veilige modus:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixYaha.com

op 2 plekken in je pc wordt het virus niet verwijderd door de verwijder tool en door NAV: namelijk in je restore files en in win.ini die in sysbckup zit.

Als het virus in je restore files zit, dan hoef je je nergens om zorgen te maken, want je bent niet besmet.
Zie hier hoe je het virus van de system restore verwijderd:

in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.

In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Zie hier waarom de restore files niet gescand worden door virus scanners:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...5766df37140aed3b8825696500726d13?OpenDocument

Als het in je win.ini zit die in sysbckup zit, dan ga je naar start-uitvoeren en type je installer-ok.

Dan ga je via je windows installer naar c-windows-sysbckup en je verwijderd de gehele CAB bestand in de prullenbak. Leeg je prullenbak daarna.

Probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door tessy
hoi,
ja ook dat heb ik gedaan maar..... niks hoor het blijft terug komen.
Heb je die removal tool in "Veilige modus" gebruikt?
(tijdens opstarten F8 indrukken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan