worm

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Mijn dochtertje heeft langs haar email een WORM in haar berichten(HOTMAIL)Ik draai met NORTON 2003,en deze komt elke keer terug met het zelfde bericht.ALERT WORM IN EMAIL (deze zet ikdan in quarantaine),maar steeds komen er nieuwe berichten.
Wie weet hoe ik dat vervelende ding uit haar mail krijg.
Ik heb een scanning gedaan langs HOUSECALL.NL,en deze vindt geen virus.Norton krijg ik niet meer aan de praat,maar toch komt hij steeds met een alarm te voorschijn.HELP

Ik heb enkele zaken geprobeerd,maar zonder oplossing.Nav krijg ik niet meer aan de praat,Als ik 'regedit' probeer,geen reactie van mijn PC.Ik word er wanhopig van.Voor de rest draait mijn PC normaal.
Opstarten in Safemode levert ook niets op.

Help !!

Dat is inderdaad sneu voor je.
Ik had nog de mazzel, dat ik het bestand kon lokaliseren.
Iets met een x3x0.exe
In Uw geval zou ik dan proberen te achterhalen, met welk bestand in de Email het is binnen gekomen.

En als er dan toch geen andere virusscanner bericht geeft, (ik had MacCafee) dan proberen om er Windows opnieuw op te zetten.
Geen leuk idee, maar dat lijkt mij wel 't beste.

Hebt U al een andere virusscanner geprobeerd?
Niet zo eenvoudig natuurlijk, want bij mijn weten is Norton nogal een autoritair programma. (bedoel, laat niet zo gemakkelijk een andere virus scanner naast zich toe.)

Groeten,Gimli

Hallo,

Misschien is het het beste als je Norton verwijdert en dan opnieuw installeert. Ik weet niet of hotmail ook foutmeldingen aangeeft, anders zou je msn-messenger ook opnieuw kunnen installeren.
Probeer opnieuw te scannen met housecall en kijk wat ie aangeeft.
Een handig programma wat email scant voordat ze in de postbak komen is mailwasher( te downloaden op internet).Ik gebruik dit programma voor mijn outlook-express maar ik weet zo gauw niet of dit ook kan met een hotmai-account.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt anders horen we het wel.

cort,
Ik weet niet welk email cprogramma je hebt, maar ik ga ervan uit dat je outlook express hebt.
Doe dit: start op in de veilige modus.
Je komt in de veilige modus door op F8 te tikken op je toetsenbord bij het opstarten van de pc.
Open outlook express in de veilige modus.
Klik op "concepten" aan de linkerkant in outlook express. Ga dan naar beeld-indeling en vink uit "voorbeeld venster weergeven"-toepassen-ok.

Ga daarna naar map in je outlook express en verwijder daar alle emails die een bijlage hebben die je niet kent.
Check daarna ook de emails zonder bijlage websites in zitten, want die kunnen dit probleem ook veroorzaken.
LET OP: klik op elk mailtje maar 1 keer en druk daarna op delete op je toetsenbord of rechts klik het mailtje en kies voor verwijderen. Je mag dus niet dubbelklikken op het mailtje omdat je met het dubbelklikken het virus kunt activeren.

Check je postvak-in, postvak-uit, verzonden items, verwijderde items, concepten en ook andere mappen in outlook express.

Nadat je alle verdachte emails hebt verwijderd, dan moet je ze ook daarna uit de map verwijderde items verwijderen.

Restart de pc in normale modus en je probleem is opgelost.

Mijn dochtertje gebruikt Hotmail.Daar heb ik aales al in de vuilbak gesmeten.Hoe is het mogelijk dat zelfs 'REGEDIT' niet meer werkt?
Heb al verschillende scans gedaan,nav,housecall en andere. NIETS

Help,of moet ik formateren??

Cort

ah ik begrijp het. Je hebt een virus gehad. Waarschijnlijk het yaha virus of het sircam virus. Het virus is verwijderd maar de registry is niet gerepareerd.

Doe dit: download en run even het sircam virus vanaf hier:

http://www.sarc.com/avcenter/FixSirc.com

Die zal je register wel repareren en dan kun je wel je registry daarna openen zonder probleem.

Saldos,en andere helpers,

Ik trek er nu een weekje tussenuit.Ik neem terug kontakt na het skieen.

In ieder geval,reeds bedankt en totziens

Cort

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan