"worm"

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenndier

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Berichten
48
eerst kreeg ik de foutmelding zoals de worm mcblast, namelijk "Remote Procedure Call (RPC)", initiated by NT Authority\System failure ofzoiets en dan sloot me pc af in 60 seconde, die heb ik nu kunne uitzetten dat hij gewoon het programma opnieuw opstart bij services, maar nu blijkt dat ik het nog niet kan verwijderen, als ik een patch download, sluit hij die patch instalatie af, als ik iets heb om de worm te zoeken , vind hij het niet "misschien een ander virus? worm?", heb ondertussen me pc 4 keer geformateerd en nog steeds geen resultaat, me virusscan kan ik ook niet opstarte die sluit hij ook af als ik wil scanne regedit mag ik ook al niet meer openen dat sluit hij ook af, iemand een alternatief of is de pc voor weg te gooien? :(

*need some help here*
 
Ga naar Start - Uitvoeren - en typ daar in cmd

druk op OK, en typ in het venster wat dan verschijnt:

shutdown /a

Nu sluit je PC niet meer vanzelf af, en kun je gerust enkele virusscans draaien.

TrendMicro Online Virusscan

BitDefender
 
fout

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

D:\Documents and Settings\glenn>shutdown /a
Kan het uitschakelen van het systeem niet afbreken omdat er geen afsluitproces b
ezig is.

D:\Documents and Settings\glenn>


een fout dus?
 
Waarschijnlijk moet je dat doen als die 60 seconden aan het aftikken zijn :)

Sorry, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd/hoeven doen, en las dit elders. Maar aan de foutmelding te zien zou je bovenstaande moeten uitvoeren :D
 
pc sluit idd ni af

pc sluit niet meer af nee omdat ik iets in services veranderd heb ipv heropstarten computer bij rpc gezet dat hij bij een fout het programma opnieuw moet opstarten..

het probleem nu is eigenlijk, ik kan mijn virusscan of regedit niet openen, dat sluit zonder foutmelding plots af, door worm wss dus, want er is ook een win xp patch en als ik die wil instaleren sluit die ook plots zonder foutmelding af :s

om het te omschrijven: een *** probleem
 
Lukt het je wel bovenstaande online Virusscans uit te voeren?
 
ahja

jups die wel kga die ff laten lopen, sewes laat ik wel iets weten wat hij gevonden heeft
 
screenshot..

jawel maar de screenshot wou niet posten :p dusjah maar hij had er 4 gevonde, 3 daarvan heb ik handmatig verwijderd en als ik nu mijn eigen virusscan wil opstarten, sluit hij nog steeds af, regedit enzo ook? wat nu?
 
hmmm, heb je al gereboot?

Welke van de 2 heb je gedraaid?

Ohja, scan nog eens in veilige modus met systeemherstel uit :)
 
kan niet maken

Memory ok
Master Boot Record 80 ok (Windows 95 B20 - Windows 98)
Partition Boot 1 (primary) (active) ok (Windows NT 2000 NTFS)
Partition Boot 2 ok (Windows NT 2000 NTFS)
Boot Sector of Drive A: ok (Read Error)
D:\WINDOWS\system32\smsc.exe infected: Backdoor.ForBot.E
D:\WINDOWS\system32\smsc.exe unable to disinfect


wat moet ik nu doen nu hij het niet kan maken?
 
gelukt

tis opgelost :)

kheb het handmatig verwijderd, nu kan ik me norton zelf opstarten, eerst ff geupdated, nu nog laten scannen en pc is trug in goeie vorm :)
 
ty

en haaaaaaartelijk bedankt :D

deze site komt zeker met dikke link op mijne want snelle en goeie service :D op het games.telenet forum had ik het ook gepost en nog altijd geen reacitie, hier binnen enkele seconden!!

echt goeie site! en ty vo de hulp
 
commando moet zijn shutdown -a niet /a

en dat hoeft niet in een dos venster, gewoon start > uitvoeren > shutdown -a (dan enter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan