Worms 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie-zland

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.336
Ik heb net Worms 2 gekocht (legaal dus ;)) en gekopierd, want ik wil het via het netwerk spele (het is voor eigen gebruik dus legaal ;))
Op de nieuwe computer geinstalleerd, zonder probleme , maar op de oude computer lukt het niet :\
Hij voldoet aan de minimale (zelfs de aanbevolen) systeemeisen, maar als ik hem dan wil spele komt er te staan:

CD Audio Fout
Geen Cd in speler!

Terwijl gewoon de cd er in zit :\ (de echte cd dus niet de gekopierde)


Wat moet ik nu doen ?
 
Welke bestruringsysteem heeft de pc waarbij hij die fout geeft?
 
Je spel is niet Windows Xp compatible.

2 oplossingen die het misschien kunnen verhelpen:
- update worms2 (bezoek hun website)
- rechtermuisknop op icoontje > eigenschappen > compatiliteit > En sselecteer Windows 98 uit de laast, vink ook visuele effecten uitschakkelen en indien nodig de andere ook.

Deze 2 oplossingen uitvoeren op je XP systeem.

Werkt het niet waar ik van uit ga kan je het opgeven en misschien het spel ruilen voor een ander.
 
Ik zal zo ff zoeke naar drivers.
Maar wat ik zo raar vind is dat ik op mn nieuwe computer (ook Xp) het spel wel kan spele maar op die oudere niet. Terwijl ik vorig jaar het spel van iemand had geleend en toen deed ie het wel (toen had ik nog Win98)

Ik ga allebei je tips ff uitprobere
 
Ik kan je nu alvast melden dat dit niet hielp
- rechtermuisknop op icoontje > eigenschappen > compatiliteit > En sselecteer Windows 98 uit de laast, vink ook visuele effecten uitschakkelen en indien nodig de andere ook.

Ik ben nu bezig met een patch te downloade (dat is toch het zelfde als een driver, want een driver staat er niet op)
 
Nou het is nog steeds niet gelukt.
Ik heb de driver (patch) geinstalleerd en als ik het spel nu opstart krijg ik een Runtime Error :\

Wat moet ik doen ?? :\
 
Ik zal het hierbij opgeven, en het spel ruilen.

Btw. een Driver is software wat er voor zorgt dat de hardware goed functioneerd. Beterbekent als: Stuurprogramma.

Patch is het goede woord of update ook :)
 
ik heb op de site gezocht en ik krijg dit als oplossing:

3.1 Visual C++ Runtime error

This is a known problem that occurs within your Windows registry. To fix the problem, it requires a re-install of Worms2. Uninstall your existing version of Worms2 (this option is available in the Worms2 program group) and then recommence the installation procedure. Please ensure that there are no spaces within the text of your custom named destination directory. For example during the installation procedure if you previously named the directory 'C:\Worms 2' then change to 'C:\Worms2' instead

Ik heb hem al 2 keer opnieuw geinstalleerd.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen :\
 
Oke dus patch en driver is het zelfde
Maar ik geef het nog niet op, want op de nieuwe computer met Xp doet ie het wel en op die oude niet :\
 
patch en driver is niet het zelfde.



update en patch is het zelfde haha :)
 
O okee maar op die site van worms2 staat echt geen driver... waar zou ik die vandaan moete hale ?
 
Het is geen driver! Stamp het er ff in :D

En of er een update bestaat weet ik niet zeker, bezoek de website eens van worms 2
 
Het is geen driver! Stamp het er ff in :D

En of er een update bestaat weet ik niet zeker, bezoek de website eens van worms 2
 
Haha sorry niet goed geleze, maarre ik het wel een patch (update dus) maar dan lukt het nog steeds niet :\
 
Geplaatst door Jappie-zland
Ik heb net Worms 2 gekocht (legaal dus ;)) en gekopierd, want ik wil het via het netwerk spele (het is voor eigen gebruik dus legaal
Je medeleing is bijna waar. Je mag het spel wettelijk maar op één pc tegelijk spelen.

Wat betreft het niet werken. Staat er op je nieuwe pc ook XP? Dat zou betekenen dat het onder XP moet werken. Heb je al geprobeerd de comptabiliteitsmodus aan te passen. Probeer ander eens het gehele spel te verwijderen en opnieuw te installeren met de originele CD en kijk eens wat er dan gebeurt. NB Ook mappen die achterblijven verwijderen bij de uninstall.
 
Ja alles wat jij zegt wim heb ik gedaan.
Mn nieuwe pc heeft ook Xp en daar kan het wel opgespeeld worde

Ik kan op de oude computer (waar het spel het niet doet) worms wel installere maar als ik hem dan opstart komt de melding dat de cd er niet in zit, maar die cd zit er wel in (de legale cd)
 
Als de CD ook schoon is zou ik het niet weten. Het kan blijkbaar onder XP draaien, en de CD is legaal. Geen idee.
 
Nee ik weet ook niet wat het nu kan zijn :\

Weet iemand anders een oplossing ?
 
Geplaatst door Jappie-zland
Ik heb net Worms 2 gekocht (legaal dus ;)) en gekopierd, want ik wil het via het netwerk spele (het is voor eigen gebruik dus legaal ;))
Op de nieuwe computer geinstalleerd, zonder probleme , maar op de oude computer lukt het niet :\
Hij voldoet aan de minimale (zelfs de aanbevolen) systeemeisen, maar als ik hem dan wil spele komt er te staan:

CD Audio Fout
Geen Cd in speler!

Terwijl gewoon de cd er in zit :\ (de echte cd dus niet de gekopierde)


Wat moet ik nu doen ?


De officiele website geeft in z'n knowledge base aan wat het probleem kan zijn:


1.3 Problems with 'No CD' after patching

After applying the patch, if you receive a 'Cannot find Worms2 CD' error message, please try the following:
- Double click on 'My Computer'.
- Double click on 'Control Panel'.
- Double click on 'System'.
- Click on 'Device Manager'.
- Click on the plus (+) next to 'CDROM'.
- Double click on the CD-ROM.
- Select 'Settings'.
Ensure that your 'Start Drive' is set to the correct CD-ROM drive letter and the 'End Drive' is set one past the start drive for example:

'Start Drive = E', 'End Drive = F'

Restart the computer and try running the game again, if the problem still occurs, the system registry could be pointing the game to the wrong CD-ROM drive. To solve the problem, simply uninstall Worms2 completely, re-install it, and apply the latest patch pack. The problem can also occur on machines that have multiple CD-ROM drives in which case you have to make sure the Worms2 CD is in the primary drive.


http://www.worms2.com/main.html?page=good&area=know
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan