WOW vanaf externe harddisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mamami

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Berichten
3
Ik heb een (oudere) computer met een HD van maar 20Gb waarvan nog maar 8Gb beschikbaar is. Nou had ik zo gedacht om WOW te installeren op een (portable) externe harddisk zodat ik deze harddisk kan aansluiten en ook kan meenemen naar vrienden om hem daar aan te sluiten op hun computer zodat ik daar dan WOW kan spelen zonder weer opnieuw alles te hoeven installeren. Weet iemand of dat zo maar gaat of moet ik nog ergens rekening mee houden?
 
Nee, dat kan niet.
Er worden namelijk ook aanpassingen gemaakt in het register en deze neem je dan niet mee ;)
 
Het is altijd het proberen waard, maar zoals hierboven al gezegd, de kans is groot dat er iets wordt aangepast in verband met het OS en dat het niet goed meer werkt.
Wat voor programma is WOW?
Nooit van gehoord. Vaak hangt het af van wat soort programma het is of je het kan gebruiken van een andere pc of niet. Ik heb het wel al met enkele programma's gedaan, maar meestal als je weet waarvoor een programma dient kan je na logisch nadenken wel inschatten of je het op elke pc moet installeren of je gewoon de bestanden die na de installatie op je HDD staan nodig hebt.

Overigens moet je er ook rekening mee houden dat de communicatie met je externe HDD snel genoeg is.
 
WOW is World of Warcraft (mmorpg).
Hoe zit dat precies met het register? Hierdoor zou ik dus niet bij vrienden mijn harddisk kunnen aansluiten, omdat hij bepaalde gegevens elders op mijn computer wegschrijft dan op de externe HD?

Is het wel mogelijk om de benodigde 12GB voor dit spel weg te schrijven op de externe HD en het spel te kunnen spelen op mijn eigen computer?
 
WOW is World of Warcraft (mmorpg).
Hoe zit dat precies met het register? Hierdoor zou ik dus niet bij vrienden mijn harddisk kunnen aansluiten, omdat hij bepaalde gegevens elders op mijn computer wegschrijft dan op de externe HD?

Is het wel mogelijk om de benodigde 12GB voor dit spel weg te schrijven op de externe HD en het spel te kunnen spelen op mijn eigen computer?

In verband met probleem 1: probeer het, in principe is het niet 'per se noodzakelijk' om voor een computerspel dingen in het register te schrijven (ik zie toch niet in waarom), dus ik 'voorspel' dat de kans bestaat dat je het toch op een andere pc kan spelen. Als het daar vastloopt, weet je hoe het komt.

Probleem 2: de benodigde 12 GB op je externe HDD zetten is geen enkel probleem op voorwaarde dat de communicatie via de interface snel genoeg is. Ook dat zal je moeten uitproberen.
 
Ok thx, maar dus niemand die het met zekerheid kan zeggen door bijvoorbeeld eigen ervaring. 100 euro kan ik dan misschien beter uitgeven aan een grotere interne HD.

Igv een extrene HD, hoe snel zou de interface minimaal moeten zijn wil ik ongehinderd kunnen spelen?
 
Wow Externe HD

WoW kan je zonder probleem op een externe HD zetten want er wordt niets in het register aangepast.
Gewoon de gehele directory van World of Warcraft overzetten en ff een nieuwe koppeling naar WoW.Exe en klaar is Kees.
:thumb:
 
Programma's en spellen op een externe harddisk via USB2 kan gewoon.
Alleen, omdat er ook weggeschreven wordt naar het register van Windows alleen op de eigen PC te gebruiken.

Dit geldt niet voor zgn. portable programma,s, die werken gewoon op zichzelf en installeren verder helemaal niets.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan