WP 8 loopt vast onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Tijdens gebruik van WordPerfect 8 onder Win XP-HE loopt het programma vast bij toepassing van tekens met een accent (grave, acute, etc.) Ook wanneer het vanuit Invoeren gebruikt wordt. Weet iemand hier soms een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Pimpernel.

Wp, wist niet eens dat dat nog bestond...

T.a.v. je probleem.
Heb je wel alle Service Pack's geinstalleerd?

Nog even verder gekeken, WP is inmiddels bij versie 11.
http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel/Home

Hier kun je service pack 6 downloaden voor versie 8, XP bestond toen nog niet eens, maar deze is bedoeld voor NT, vaak gaat dat ook wel.
N.b mogelijk heb je ook de ander service pack nodig, deze heb echter nog niet kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
WP 8 onder WXP-HE

Bedankt voor de tip alvast, hr. Withaar, ik ga het zeker proberen.
En wat Uw verbazing omtrent WP betreft: het blijft voor mij als pure tekstverwerker nog steeds superieur. Maar helaas zijn latere versies - voor zover ik weet - Engels. En dat blijft voor mij toch lastiger.

M.v.g.

Pimpernel.

Ik heb 5.1 ook nog steeds in de kast staan, maar Word 2003 biedt toch wat meer mogelijkheden (en werkt zonder problemen onder XP). :)

WP8 onder WinXP-HE

Geachte hr. Withaar,

Zojuist gekeken bij Corel maar de enige beschikbare SP-7 is alleen bedoeld voor Noord-Amerika/Engels. Het lijkt me geen goede optie. Ik speur verder.

Bedankt,
Pimpernel.

Hallo Pimpernel,

Ik heb het probleem ook gehad en met het installeren van de juiste patch was het verholpen.
In mijn map met software vind ik nog twee patches terug:

wp8sp7nl en wp8sp4nl

Ik denk dat je een van deze twee moet hebben, te downen op:

http://www.dpstudio.sk/hotline/wp/cwps8_notes.htm

Overigens vind ik ook WP stukken makkelijker werken dan Word, maar dat is waarschijnlijk afhankelijk van het programma waarmee je het geleerd hebt.
Ik heb ook Word op m'n pc staan en af en toe probeer ik het wel eens omdat het tegenwoordig nu eenmaal de standaard is geworden maar het wekt bij mij veel irritatie op. Je moet dan steeds weer opnieuw het wiel uitvinden......... :confused:

Pandora

WP8 onder WinXP-HE/WinME

Geachte hr. Withaar,
Bedankt voor Uw morele en waardevolle bijdrage. Uw speurwerk bij Corel is beter dan het mijne. Mijn probleem daarbij is altijd dat het steeds in het Engels staat. Toch lastiger dan het al is!
Ik heb gegokt op SP7 maar dit lost het (nog) niet op. SP4 en mogelijk -5 moet ik nog ophalen.
Het probleem is iets anders geworden: op mijn grote PC met WinXP-HE draait WP8 nu goed na gerommel met div. instellingen en zonder installatie van SP's. Maar op het oudere notebook met WinME lukt het nog steeds niet. Dáár draait nog steeds versie 6.1. De bedoeling is om op beide machines dezelfde versies te gaan gebruiken, dit moet o.a. opmaakproblemen voorkomen.
SP4 hierna ook geïnstalleerd: het lost niets op! Mogelijk is het nu de verkeerde volgorde. Ik kan natuurlijk alles van Corel 8 verwijderen en opnieuw beginnen. Doen we!
Nogmaals bedankt!

Pimpernel.

De boosdoener gevonden! Het blijkt een door Corel ingestelde optie te zijn die op mijn notebook onder ME niet goed werkt: onder >Extra< de nieuwe optie >Proeflezen< stond de laatste optie >Aanwijzingen tijdens typen< ingeschakeld. Deze uitgeschakeld en zie, ik kan weer een gecombineerd teken als eerste op een regel zetten. Dáárop liep de zaak steeds vast!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan