WP document met wachtwoord converteren naar word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Berichten
339
Ik heb een aantal jaren geleden een document gemaakt in corel 8(wordperfect), en opgeslagen met een wachtwoord.

Nu ik windows XP op de pc heb, kan ik hier geen wp8 meer installeren....................dus kan ik het document ook niet meer openen. Wie weet er een oplossing om dit toch te kunnen bewerkstelligen.

Ook via word, het conversieprogramma, wil het niet lukken omdat het document een wachtwoord bevat..........:rolleyes:
 
Geplaatst door visha
en met open office?

(kan je downloaden op ZDNET)
OpenOffice.org heeft bevestigd dat er een fout zit haar gratis Office-pakket, waardoor een hacker een computer zou kunnen overnemen via een buffer overflow attack. Een patch wordt binnen 48 uur verwacht.

De fout zit zowel in versie 1.1.4, bètaversie 2.0 en in oudere versies van OpenOffice.org. Hackers kunnen via voor dat doel ontwikkelde bestanden een buffer overflow veroorzaken via OpenOffice.org, waardoor ze code op iemands computer kunnen laten uitvoeren.


Bij een buffer overflow krijgt een programma meer data te verstouwen dan er verwerkt kan worden. Normaal gesproken zijn programma's hiertegen beveiligd; door een fout kan het echter gebeuren dat een applicatie de commando's die buiten de buffer vallen, toch uitvoert.

Beveiligingsexperts spreken van een 'gemiddeld' gevaar. De gevolgen kunnen weliswaar groot zijn (in principe kan een computer via een buffer overflow op afstand worden overgenomen), maar om het lek uit te buiten is een handeling van de gebruiker vereist: die moet immers het bestand met de malicieuze code openen.

Het probleem werd eind maart ontdekt. Sindsdien zijn de makers van OpenOffice.org bezig geweest een patch te maken. Deze is nu af, en wordt momenteel getest. De patch zal uiterlijk morgen worden vrijgegeven.

In toekomstige versies van de gratis Office-distributie zal de fout al zijn hersteld.


MET ANDERE WOORDEN: "IK DURF HET NIET TE INSTALLEREN..................OOK OMDAT IK NIET ZEKER BEN DAT HET WERKT"
 
Hoi,

Mijn advies zou zijn - maar dan moet het gezien 'het belang' van het document - de moeite wel waard zijn - iemand te 'zoeken' die WP nog wél gebruikt.
Daar het document openen, opnieuw opslaan zonder wachtwoord, waarna je er ook in Word verder mee kunt.
De keuze is dus: OpenOffice, of WP om dit te verhelpen.
Alleen binnen het MsOffice-gebeuren denk ik niet dat je het gaat lukken.
Wellicht is er een "WP-wachtwoord-hackers-programma'tje", maar da's ook zo zoeken dan nietwaar .....
 
Als jij een goede firewall en virusscanner hebt, zal jij altijd merken als er iets of iemand naar binnen, dan wel buiten wil op je pc.
M.a.w. zolang jij Open Office geen toestemming geeft na de installatie om het internet op te gaan, kan er ook niemand van jouw open office misbruik maken.
 
Ik ben niet zo slim maar:
installer open-office / sluit je internet verbinding (stekker eruit) / converteer je document en verwijder open-office.
 
Bovendien.......ga eens na hoeveel kritieke lekken IE en XP gehad hebben. Als er dan wat moet gebeuren dan had het allang gebeurd, het windows platform is voor hackers namelijk veel interessanter (meer gebruikers, dus meer effect).
 
Wat een discussie over het converteren van een WP-document zeg ....

Tilburger: kan je het document wellicht mailen?
Dan open ik het toch in WP met jou wachtwoord en stuur het weer op zónder wachtwoord?
 
Geplaatst door Vecom
Wat een discussie over het converteren van een WP-document zeg ....

Tilburger: kan je het document wellicht mailen?
Dan open ik het toch in WP met jou wachtwoord en stuur het weer op zónder wachtwoord?


Een hele mooie aanbieding, maar..............dat is dus een probleem, omdat het een persoonlijke brief is over iemand !!!


Helaas komt deze optie dus te vervallen.

Maar is er geen manier om wp toch te kunnen installerenondanks dat ik winXp heb ?

of toch maar een hackers programmaatje voor wp?
 
Geplaatst door tilburger



Een hele mooie aanbieding, maar..............dat is dus een probleem, omdat het een persoonlijke brief is over iemand !!!


Helaas komt deze optie dus te vervallen.

Maar is er geen manier om wp toch te kunnen installerenondanks dat ik winXp heb ?

of toch maar een hackers programmaatje voor wp?

Windows emuleert nogsteeds DOS maw dat moet wel kunnen (dat installeren dus).
 
wp met wachtwoord naar Word

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem zojuist kunnen oplossen met behulp van de Haagse Computer Club. Als volgt:
download probeerversie van WP op www.Corel.nl. en installeer die. Het is een probeerversie van 30 dagen. Open je bestand met je wachtwoord. Sla je bestand op dals word document zonder wachtwoord. En klaar is kees. Blijkt dat Wordperfect een leuk programma te zijn, waar je ook pdf bestanden kan omzetten in wp!
veel succes
Jeroen Schoots
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan