WP samenvoegbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceebee

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Is er een eenvoudige manier op WP samenvoegbestanden (secundaire bestanden met Einde Record en Einde Veld en zo) om te zetten naar adressenbestanden voor Word 2002 (.mdb)?

Mdb bestanden zijn toch Access bestanden ?

Als je bedoelt of je WP bestanden kan overzetten / nemen, dan kun je mi. het beste gewoon openen in Word (Word converteert als het goed is).

Daarna opslaan en vervolgens in Access kiezen voor imoprteren. (Voor zover Access niet al rechtstreeks kan importeren......)

Hai, :D

Nog nooit mee gewerkt met die dingen maar volgens mij is hetgeen Pasja zegt een reeële optie...

Wellicht kun je zo'n (onbelangrijk) bestandje eens bijvoegen dan wil ik ook wel ff-kes voor je spelen...:thumb:

Conversie

Ben er zelf al uit.
In Word 2002 e.v. worden adressenbestanden voor samenvoegingen standaard opgeslagen in .mdb (inderdaad van Access) formaat.
Je kunt echter ook met een Excel-bestand samenvoegen en die optie heb ik gebruikt.

In WP (ik gebruui open je het .dat bestand en uit de veldnamen boven verwijder je het woord VELDNAMEN en de haakjes. De puntkomma's vervang je door komma's en na iedere veldnaam voeg je een EINDEVELD markering toe. Zo ontstaat er een lay-out identiek aan de rest van de records.

Voorbeeld:
NaamEINDEVELD
AdresEINDEVELD
PostcodeEINDEVELD
PlaatsEINDEVELD
EINDERECORD

Dit sla je op als tekstbestand met scheidingstekens.

Dat importeer je vervolgens in Excel (de komma als scheidinsteken opgeven) en kun je als normaal Excel bestand voortaan gebruiken in Word samenvoegingen.

Mooi dat je er uit bent !

Overigens razend knap dat je zo even "weet" wat te verwijderen en wat te vervangen, of heb je daar nog hulp bij gehad ?

Ben er zelf al uit.
In Word 2002 e.v. worden adressenbestanden voor samenvoegingen standaard opgeslagen in .mdb (inderdaad van Access) formaat.
Je kunt echter ook met een Excel-bestand samenvoegen en die optie heb ik gebruikt.

In WP (ik gebruui open je het .dat bestand en uit de veldnamen boven verwijder je het woord VELDNAMEN en de haakjes. De puntkomma's vervang je door komma's en na iedere veldnaam voeg je een EINDEVELD markering toe. Zo ontstaat er een lay-out identiek aan de rest van de records.

Voorbeeld:
NaamEINDEVELD
AdresEINDEVELD
PostcodeEINDEVELD
PlaatsEINDEVELD
EINDERECORD

Dit sla je op als tekstbestand met scheidingstekens.

Dat importeer je vervolgens in Excel (de komma als scheidinsteken opgeven) en kun je als normaal Excel bestand voortaan gebruiken in Word samenvoegingen.

Dit zoek ik al een tijdje en ben reuze blij. Ben direct aan de slag gegaan maar stuit op een aantal vragen:
1) Ik open in WP mijn .dat bestand (hierin staat inderdaad eindeveld en einderecord, maar geen komma's of puntkomma's) dit is nl mijn adressenbestand.

2) het standaard bestand waarbij ik deze adressen in kan voegen is een .frm bestand.
hier staat bijv:
veld(1)
veld(2)
veld(3)
veld(4)
Hoe zet ik hier de scheidingstekens?

Ik hoop dat u nogmaals aan kunt geven hoe ik deze bestanden naar word/excell kan overzetten.

Groetjes

Wp

Dat traject is al lang achter de rug en ik heb WP inmiddels niet meer tot mijn beschikking, dus ik kan je niet helpen. Misschien een andere WP-Word kenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan