WPA-2 code werkt niet bij sitecom 300N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Son98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Beste forumleden,

Doordat mijn oude router niet zo best meer was heb ik een nieuwe aangeschaft. Dit is de sitecom 300N en deze heb ik ingesteld volgens hun handleiding. Ik heb een vaste pc en een laptop. De vaste PC zit via LAN aangesloten en de laptop moet draadloos internet draaien. Nadat ik de vaste heb aangesloten en internet daar had wou ik verbinding gaan maken met mijn laptop. Hij vraagt om WPA-2 code welke af te lezen is van onder de router. Wanneer ik deze invul geeft mij laptop aan dat het een ongeldige pin is. Ook op de site van de router (192.168.0.1) geeft hij dezelfde code aan zoals op de onderkant van de router staat aangegeven. En ja, ik heb rekening gehouden met hoofdlettergevoeligheid.

Iemand een idee? Alvast bedankt.

Son

WPA-2 is voor de beveiliging van een draadloos netwerk.
Lijkt me sterk dat je dat onderaan je router vindt? :S

Je hebt hem al ingesteld heb je dan nergens een wachtwoord moeten ingeven?(WPA-2) dan ook?

WPA-2 is voor de beveiliging van een draadloos netwerk.
Lijkt me sterk dat je dat onderaan je router vindt? :S

Je hebt hem al ingesteld heb je dan nergens een wachtwoord moeten ingeven?(WPA-2) dan ook?

Ik snap wat de WPA-2 code is, en ja volgens de instructies zou dit onderop de router moeten staan. En inderdaad deze code komt overeen met de WPA Pre-shared Sleutel op de site van de router (192.168.0.1) dus deze zou gewoon moeten werken. Toch geeft mijn laptop aan dat het een ongeldige pin is.

Op de vaste pc:

1) Start - uitvoeren - type CMD gevolgd door enter
2) Type Ipconfig (enter)
3) Kijk wat je gateways is. Dat zal dan wel 192.168.0.1 zijn
4) Open een browers en type in de adres balk 192.168.0.1

Je zit nu als het goed is op je router. Zoek even ergens naar je wireless beveiliging en geef desnoods even een nieuwe WPA key op.

Probeer het dan nog maar eens.

Heb je ook rekening gehouden met het type WPA, dus TKIP of AES en of het wpa personal of enterprise is?

En anders: Lekker WEP (en ja nu gaan er weer mensen roepen over onveilig, dit, dat. Boeien, alsof ze op zoek zijn naar jouw draadloze netwerk).

Laatst bewerkt:
Die code is goed onder aan je router maar let op hoofdletters, kleine letters, punten en komma's

Heb nu het een en ander geprobeerd. Had de router op onbeveiligd gezet en toen kon ik er makkelijk op (logisch) Maar als ik dan weer een wpa2(aes) code wil toekennen kan ik niet op apply drukken.

Bekend probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan