WPA en WEP raar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo,
ik heb een nieuwe router angeschaft: linksys WRT54G2

en als ik de beveiliging op WPA personal2 zet, kan de laptop wel verbinding maken maar mijn nintnedo ds lite niet. mar als ik de router op WEP zet kan mijn ds wel verbinding maken maar de laptop weer niet, hoe los ik dit op??

MVG,
MrHook

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wellicht het gebruik van een verouderde pcmcia-netwerkkaart in je laptop, die (nog) wel de verouderde WEP-encryptie ondersteunt.
Daar zit namelijk het probleem: de netwerkkaart in je laptop ondersteunt geen wep-verstleuteling meer.

Das jammr maar bij een nintendo ds kan je alleen gebruik maken van WEP (wat niet bijster goed is).

Hoi,

Wellicht het gebruik van een verouderde pcmcia-netwerkkaart in je laptop, die (nog) wel de verouderde WEP-encryptie ondersteunt.
Daar zit namelijk het probleem: de netwerkkaart in je laptop ondersteunt geen wep-verstleuteling meer.

het is inderdaad een oudere kaart van trust(ik ben niet zo voor dat merk, maar ik kreeg hem er gratis bij) maar hoe kan ik mijn belveiliging zo in stellen dat allebij het wel doen??

maar wat is beter?? WEP of WPA??

Laatst bewerkt:
WPA is velen malen beter. WEP codes zijn nogal snel te kraken mits je weet wat je moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan