Is te hacken, spreek uit eigen ervaring
Hallo,
Ik heb een draadloos netwerk net een Netgear router, het SSID wordt niet uitgezonden, ik gebruik WPA2 encryptie met AES, ik maak gebruik van een Access Control List en nog heb ik al enkele malen meegemaakt dat ik het MAC Adres van mijn laptop in de lijst van momenteel verbonden apparaten zie terwijl mijn laptop op dat moment helemaal niet aan staat.
Ik kan dit niet anders verklaren dan door spoofing (misbruik van mijn MAC Adres) iemand anders op dat moment toegang heeft via MIJN internetverbinding. Asociaal en ******ig, maar de realiteit.
Zelf krijg ik dan, als ik de laptop wel aanzet, ook geen internetverbinding, waarschijnlijk omdat mijn MAC Adres al in gebruik is.
Pas nadat ik (via een andere met draad verbonden PC) zowel de netwerknaam (SSID) als het wachtwoord/de encryptiesleutel wijzig, de router 30 seconden uitzet, en dan weer opstart, krijg ik weer een verbinding omdat dan de vreemde vogel geen verbinding meer kan maken. Vanochtend ben ik daar nog bijna anderhalf uur mee bezig geweest.
Daar ik andere dingen te doen heb (wie niet) zou ik graag weten of een aangesloten apparaat een signaal uitzendt en dus kan worden opgespoord, want ik zou een hartig woordje met deze buurtbewoner of buurtbezoeker willen wisselen.