WPA-personal veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

L3g3ndA

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Dag,

Ik heb al een tijd geleden een giga router van Linksys aangeschaft en verbond mijn pc's via een internetkabel.

Nu heb ik een laptop aangeschaft en bij het instellen van een draadloze verbinding kreeg ik 2 opties. Optie 1 = een beveiligingssleutel intoetsen of optie 2 met druk op knop van de modem gegevens op halen en verbinding maken.

Bij het invoeren van de beveilingssleutel, heb ik de code die onder mijn modem staat ingevoerd en kreeg ik vervolgens elke keer een melding dat de beveiligingssleutel niet overeenkwam met de modem:/. Dus koos ik voor optie 2 en kreeg ik verbinding met internet.

Als ik naar 'netwerken beheren' ga, wordt er aangegeven dat mijn modem beveiligd is met een WPA-personal.

Mijn vraag:
Is dit wel veilig genoeg?
Of raden jullie mij toch aan een programmatje te installeren voor het beheren van mijn modem? Zoja, welk programmatje raden jullie mij aan?

- L3g3ndA

WPA- personal is veilig genoeg voor thuis gebruik,
als ik mij niet vergis is dat 32bit encryptie.

WPA2 is heeft een encryptie van 64bit.

Mensen die weten hoe je een beveiligde verbinding moeten hacken hebben daar enkele dagen voor nodig om er achter te komen.

>>Mensen die weten hoe je een beveiligde verbinding moeten hacken hebben daar enkele dagen voor nodig om er achter te komen<<

Doe maar weken tot maanden.

64 bit met rolling code is zeer moeilijk te kraken.

hehe ok bedankt

Want het verbinden ging zo simpel, dat ik dacht dat het net zo simpel voor onbevoegden zou zijn.

Even nog een vraag, ik probeer mijn mobiele telefoon te verbinden met mijn modem en nu krijg ik dus weer de melding 'beveiligingssleutel niet correct'. Kan ik deze beveilingssleutel niet ergens op mijn laptop vinden, nu ik daar wel verbonden ben?

nu gebruik ik de code, die aan de onderkant van mijn modem staat aangegeven.

Laatst bewerkt:
ja dat kan, configuratiescherm; Netwerk en internet; Draadloze netwerken beheren.

Dan op het netwerk rechtermuisknop eigenschappen

Tabblad beveiligingen dan tekens weergeven

hmmm, hij geeft hem grijs aan. Dus ik kan er niet op klikken en dat aanvinken.

Ik heb net een site gevonden hoe je in kan loggen als administrator. Dat heb ik gedaan en nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan tekens weergeven niet aanvinken

misschien komt dat dan dat je die verbinding dan op dat moment gebruikt,
probeer de connectie eens te verbreken en kijk er dan eens weer?

grijs.jpg

Nog steeds hetzelfde. Ik denk dat ik dan toch een programmatje nodig heb om deze te kunnen zien. Als het goed is heeft Linksys hier bepaalde programma's voor. Ik kijk wel even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan