wpa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Hallo luitjes :D

ik wil graag wpa instellen op mijn smc router.. aangezien ik in mijn dhcp log, een ongewenste gebruiker zie, ik heb al zijn mac adress geprobeerd weg te filteren, maar dit lukte niet....

Nouja, ik wil gewoon een goede wpa beveiliging op m'n netwerk. als ik hier op google naar kijk zie ik genoeg uitleg, maar snap ik er geen hol van :D dus ik zou bgraag stap voor stap, alles uitlegt willen krijgen:P ik zou jullie/jouw, heeeeeeel erg dankbaar voor zijn:thumb: :thumb: ik hoop dat iemand me kan helpen:D:D

doei:D

een SMCWBR14-G2 (752.8576)

Please help me, ik word gek van die hacker, hij download de heletijd:(

1. Ga naar http://192.168.2.1
2. Als je een password moet invoeren, is deze 'smcadmin' (volgens de handleiding)
3. Ga naar Security -> Wireless -> Wireless Encryption
4. Kies WPA/WPA2 only en Save settings
5. Ga naar WPA/WPA2 in het menu
6. Stel in:
Cipher suite: TKIP + AES (WPA/WPA2)
Authentication: Pre-shared Key
Pre-shared key type: Passphrase
Pre-shared key: ** kies hier een eigen password **
Group Key Re-keying laat je zoals ie is.
en Save settings weer.

Nu is je draadloze netwerk beveiligd met het wachtwoord dat je hebt gekozen bij de Pre-shared Key. Als je zelf via een netwerkkabel met de router verbonden bent heb je hier geen last van. Als je zelf ook draadloos internet, dan zoek je het netwerk op via Start -> Netwerkverbindingen -> Draadloze netwerkverbinding -> Draadloze netwerken -> kies jouw netwerk (waarschijnlijk iets met SMC), maak verbinding, XP vraagt automatisch om het wachtwoord en dan heb je verbinding.

Ik hoop dat het je lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan