WPA2-PSK niet bij netwerkbeveiliging VISTA

Status
Niet open voor verdere reacties.

minqkel

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Hallo,

Ik zit hier met een laptop van zo'n 6 jaar oud. Ik heb nu een nieuwe modem van Ziggo gekregen en hier staat een WPA2-PSK beveiliging op.

Helaas heb ik deze optie niet op deze laptop. Ik weet dat ik ooit hetzelfde probleem op een laptop met XP had en hiervoor een patch of een driver kon installeren. Is dit er misschien ook voor Windows Vista?

Ik wil/kan het beveiligingstype niet veranderen.

Mvg, Quinten

Bij XP kwam ondersteuning vor WPA2 door middel van een service pack. Geen idee of Vista dat ook pas vanaf een bepaalde service pack doet. Maar er zijn WLAN chipsets die geen WPA2 kunnen. Misschien kan je eerst het chipset van de WLAN kaart vermelden, dan kunnen wij veder zoeken...

Bedenk dat je voor Windows XP minimaal SP 3 en voor Vista minimaal SP 1 dient te hebben om überhaupt nog ondersteuning te ontvangen van Microsoft.

Van Vista is inmiddels SP 2 uit, dus als je toch bezig bent, neem die dan mee + alle overige ontbrekende updates.

Sorry dat ik hier verder niet meer gereageerd heb. Om privé redenen heb ik helemaal niet meer gekeken en heeft iemand anders het inmiddels opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan