• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wrap text werkt niet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo,

Omdat ik met de Engelse versie van Excel 2000 werk, gebruik ik de engelse benamingen.

Ik heb de kolombreedte van een kolom gesteld op 25. Echter de tekst die ik in een cel invoer is veel langer dan de kolombreedte. Omdat ik meerdere regels in de cel wil tonen, gebruik ik <Ctrl>+<A> om alles te selecteren dan format, cells en dan krijg ik het format cells overzicht.
Op het tabblad Alignment kies ik in het kader text alignment Horizontal: General en Vertical: Top. In het kader Text control zet ik het vinkje Wrap text aan. Tot zo ver alles volgens het boekje. Helaas werkt het niet.
De regels worden niet zichtbaar in de cellen en de cel hoogte verandert ook niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Probeer dit eens:

Je hebt bv. je tekst in A1 staan, de tekst komt tot ongeveer D1.

Selecteer A1 t/m D1, format, cells, vinkje bij merge cells zetten.

Geplaatst door Ventrue15
Probeer dit eens:

Je hebt bv. je tekst in A1 staan, de tekst komt tot ongeveer D1.

Selecteer A1 t/m D1, format, cells, vinkje bij merge cells zetten.

Hmm.. dat werkt niet (bij mij) omdat in de kolommen en cellen ernaast ook data staat. En merging behoudt dan alleen de linker bovenste waarde.
Daarnaast wil ik ook, in een later stadium, de mogelijkheid hebben om rijen te verwijderen of toe te voegen.

Vreemd, ik heb bij mij het precies zo ingesteld als jij hebt en hier doet hij het wel. Wat je kan proberen is de Office cdrom in je pc te steken en dan kiezen voor "Office herstellen".

Mvg.

Geplaatst door Ventrue15
Vreemd, ik heb bij mij het precies zo ingesteld als jij hebt en hier doet hij het wel. Wat je kan proberen is de Office cdrom in je pc te steken en dan kiezen voor "Office herstellen".

Mvg.
Hmm.. dat zou ik liever als aller, allerlaatste redmiddel willen gebruiken.

Wordt bij jou de rowheigth automatisch aangepast, als je wrap text aanvinkt? Overigens staan zijn de cellen niet gelocked, dus daar kan het ook niet aanzitten. Maar waarom verandert de rowheigth niet?

Zet je bestandje hier eens als bijlage, dan kan ik eens zien wat er aan de hand is.

Alsjeblieft....
Zie cel C4 & C9.

Laatst bewerkt:
Ik had het ook al eens meegemaakt, maar ben er nu achter hoe het komt. Het is erg krom van Excel, maja het blijft tenslotte Microsoft....

Hij doet het niet meer omdat je ooit eens zelf de rijhoogte hebt ingesteld. Probeer maar eens uit:

- typ in een leeg blad een boel tekst die niet in een cel kan
- selecteer de cel -> format cells -> wrap text
- Alles werkt goed

Dan:

- typ nog eens een boel tekst
- stel handmatig de rijhoogte in op bijvoorbeeld 20
- selecteer cel -> format cells -> wrap text
- Hij doet het niet!

Op de één of andere manier haal je door zelf de hoogte in te stellen de automatische aanpasfunctie eruit. Ik heb al gezocht hoe je dat weer terug kunt krijgen, maar helaas zonder resultaat. Voor je volgende documentjes weet je dat je dus niet aan de hoogte moet komen en voor nu: rijhoogte weer handmatig aanpassen :confused:

Ik vrees dat verhoog gelijk heeft. Ik heb het juist met je bestandje geprobeert, maar hier doet hij het ook niet. Als je handmatig je rijhoogte verandert, dan blijft hij deze waarde aannemen.

Wat ik nu gedaan heb is hetvolgende:

Ik heb de inhoud van jou bestandje gekopieerd en in een nieuw bestand geplaatst, toen deed ie het wel.

Bijlagen

Ja, ik heb eerst de rijhoogte handmatig veranderd. Hmm, dit is weer eens iets bijzonders van microsoft. Ik wist niet dat ik de rijhoogte niet handmatig mocht veranderen... :rolleyes:

Bedankt voor het helpen meezoeken!

Tankx a lot!!

Tsja, stelletje *****s. Maarre, jij ook bedankt, je hebt me aan het denken gezet en nu zal ik het zelf ook de volgende keer niet meer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan