writer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazzaro

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Berichten
273
hoi .weer een probleem ,nu met me plextor brander,
ik was een cd tje aan het branden toen ik met me 2de cdtje klaar was en en winoncd progje vertelde dat het cdtje succesfull was gebrand,ging op eens me cd la niet meer open ,heb me pc opnieuw opgestart ,la ging open
me gebrande cd tje was kokend heet ,laatje gaat wel open en dicht maaare verders doet me brander niks meer ,hoe kan dat nu weer !kan zeker me brander na 14 maan weg gooien
 
als 'ie zo heet is als je zegt, dan is de kans niet ondekbaar dat 'ie overleden is.

Is toch hartstikke fijn (krijg je een nieuwe.......!!!!!) Plextors hebben toch 2 jaar (on side) garantie ?

Als je tenminste een Plextor hebt die voldoet aan het onderstaande:

Garantie: Pick-up & Return, 2 jaar garantie vanaf de modellen 2410TA, 4012TA ... en nieuwer
Procedure: Klacht melden bij Plextor. U krijgt een RMA nummer, vervolgens wordt het defecte apparaat opgehaald voor reparatie.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik lekker mee die winkel waar ik hem gekocht heb ,bestaat niet meer ,maare het zou toch niet aan de sofware hebben gelegen ,ik gebruik sinds kort WinOncd 5,daarvoor altijd nero ............................
 
plextor

als je de aankoopbon nog hebt zal plextor de garantie gewoon. uitvoeren,al bestaat die zaak waar je hem hebt gekocht niet meer!
 
1. garantie komt bij Plextor vandaan, winkel weg of niet.
2. installeer Nero opnieuw en kijk wat er gebeurt...... (of niet)
 
maare hoe zou ik dat verders kunnen regelen dan ,moet ik die plextor na die fabriek opsturen dan ,heb eigelijk geen idee hoe dat zou moeten .
 
nee, zoals hierboven stond !

Melden bij Plextor en dan komen ze 'm ophalen en brengen 'm gerepareerd (of een nieuwe) terug. (Pick up and return..................!)
 
bedank weer voor de reactie ,maare ik zie dat die writer van mij 1 1/2 jaar ous is ,ene de garantie is 1 jaar dus ...................... houd het denk ik op
 
Toch nog ff een vraag

Als ik zelf een anderen plextor brander in bouwd,moet ik dan meschien nog die software van die kapotte brander verwijderen ,en zo ja ,hoe kan ik dat het besten doen dan ,alvast weer bedankt.
 
?

ik denk dat dit niet nodig is? het zal wel plu and play zijn? moet je maar gewoon proberen!
 
het kan nooit kwaad om de software te verwijderen als een progje of een stukje hardware wordt verwijderd uit het systeem.
Je kan ervoor kiezen om in het configuratiescherm en dan software, alles van Nero / Plextor / InCd te verwijderen en dan de computer uit te zetten. Brander eruit en nieuwe erin en dan wordt 'ie herkend middels idd. het PNP principe.
Je kan er ook voor kiezen om de software van Nero etc. niet te verwijderen voordat je de oude eruit sloopt, maar de praktijk heeft toch nog al eens uitgewezen dat niet bestaande hardware met nog wel aanwezige software probleempjes kunnen opleveren, (zeker bij de installatie van nieuwe hardware).

IK zou er voor kiezen om eerst de sofware te wippen voordat ik de oude eruit haal en een nieuwe plaats.

Maar, IS de oude wel kapot ? Kun je 'm niet testen met andere software en/of op de site van Plextor een of ander diagnose tool downen?
 
goeie morgen.ik heb hem wel uitgetest met anderen cd's,die op me dvd wel doet ,dus ook muziek cd's die ik eerst wel gewoon kon afspelen op die brander ,als ik een cd er in doet ,gaat een seconde het groene lampje branden ,en dan is er niks van beeld of geluid te horen .
 
nou ik heb het progje gedownload ,maare ik kom er dus niet uit ,ik zal proberen het hier bij te voegen .
lang verhaal dus .

Plextor Info Utility V1.17A
Copyright (C) 1999-2002 Plextor SA/NV
19 januari 2003
_____________________________________________________________________

Software information
_____________________________________________________________________

Operating system : Windows XP V5.01.2600 Service Pack 1
Windows ASPI (wnaspi32.dll) : Adaptec ASPI for Win32 (95/NT) DLL, V4.57 (1008) ( not used by PlexTools )
Roxio ASPI (cdral.dll) : Roxio CDRAL DLL, V5.1.1.176 ( not used by PlexTools )
Ahead ASPI (wnaspi32.dll) : Nero Aspi Library V2.0.1.50 ( not used by PlexTools )
_____________________________________________________________________

Hardware information
_____________________________________________________________________

Host Adapter: 0 SCSI ID: - Maximum # Targets : -
Description :
Type :

Port Driver : atapi.sys
Provider :
Description : IDE/ATAPI Port Driver (Microsoft Corporation)
Location : C:\WINDOWS\System32\drivers\atapi.sys
Version : 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
Date :

ID 0: ST320414 A V3.05
-

ID 1: AOpen 12X DVD-ROM/AMH VR06
-
_____________________________________________________________________

Host Adapter: 1 SCSI ID: - Maximum # Targets : -
Description : Secundair IDE-kanaal
Type : IDE ATA/ATAPI-controllers

Port Driver : atapi.sys
Provider :
Description : IDE/ATAPI Port Driver (Microsoft Corporation)
Location : C:\WINDOWS\System32\drivers\atapi.sys
Version : 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
Date :

ID 0 (G:) PLEXTOR CD-R PX-W1610A V1.01 (S/N:301592) (3.4.8D)
Read speed: 17-40 X CAV
Jumper Settings: 001
BURN-Proof enabled
-
_____________________________________________________________________

Host Adapter: 2 SCSI ID: 0 Maximum # Targets : -
Description :
Type :

Port Driver : EUSBMSD.SYS
Provider :
Description : eUSB Mass Storage Class driver (SCM Microsystems Inc.,)
Location : C:\WINDOWS\System32\drivers\EUSBMSD.SYS
Version : 1.01
Date :

ID 0: eUSB SmartMedia V
-




USB Device Information:
-----------------------

# Host Controller \\.\HCD0 found.
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
| |---> Port[2] = Hub connected

| |---> Port[2] = I/O device connected
| | USB SSFDC
| |---> Port[3] = I/O device connected
| | Speed Touch USB
| | Alcatel Speed Touch ADSL Modem
| |---> Port[4] = I/O device connected
| | Hewlett-Packard ScanJet 4300C
| | Hewlett-Packard ScanJet 4300C

# Host Controller \\.\HCD1 found.
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller


_____________________________________________________________________





PlexTools Registry Information
------------------------------

General
-------
PlexTools version : n/a


CD Info
-----------
DisplayMSF : true
DisplayISRC : false


Digital Audio Extraction
------------------------
DetectPregap : false
IncludePregap : false
Use audio error detection : true
Reduce speed : true
SaveCDText : true
SaveTrackNumber : false
SaveArtist : false
mp3 encoding : Windows
Audio Format : PCM
Path : C:\PROGRA~1\Plextor
Filename : Track%N
Minimum bitrate : 0
Constant/Average bitrate : 0
Maximum bitrate : 0
Quality : 0
L.A.M.E. encoding method : CBR


CD Copy
-------
Overburn : false
CopyOnTheFly : false
Use audio error detection : false
Reduce speed : false
Eject destination disc : false
ISRC : false
UPC : false
CD+G : false
LeaveDiscOpen : false
PlaySound : false
WriteOption : Simulate + Write
Copies : 1
Temp. path : C:\DOCUME~1\Dirk\LOCALS~1\Temp\
sound path : none
source path : C:\DOCUME~1\Dirk\LOCALS~1\Temp\
destination path : C:\DOCUME~1\Dirk\LOCALS~1\Temp\


AudioCD Maker
------------------
WriteOption : Simulate + Write
CDText : true
UPC : true
ISRC : true
WriteSpeed : maximum
 
ik ook niet, maar je zou een beroep kunnen doen op de mannen van Plextor of ze naar dit rapport willen "kijken", ook al is de garantie voorbij. Ik mag aannemen dat zo'n korte tijd na verloop van de garantietermijn men toch enige coulance zal betrachten, zeker als het alleen maar gaat om een verzoek tot rapport-diagnose..............
 
OK pasja ,ik ga het in iedergeval proberen ,nu ga ik wel een anderen brander inbouwen ,een 2de handsje ,van me zwager,wandt ik moet in die tusse tijd wat te branden hebben,ik zal de installatie van deze defecte brander ongedaan maken ,en hoop dat ik die 2de handsje ,aan de praat krijg ,toch heb ik nog een vraagje aan je ,normaal gebruik ik nero ,maar ik gebruik ook sinds gister de trial v.WinOncd5 ,kan dat eigelijk geen kwaad om 2 brandprogjes op je systeeem te hebben ?.........
 
nou, daar zijn de meningen over verdeeld!

Ik geloof dat het aanwezig hebben van meer dan 1 brandprogramma (anders dan CloonCD) bijv. Nero en InCd, elkaar juist WEL kunnen "bijten".
 
Nou ,pasja ,in iedergeval bedankt voor al je reactie's,ene ik laat het je weten als die mannen van plextor echt aardig zijn .
 
Hoi hoi ,ik heb ondertusse een andere plextor aangeschaft,48/24/48A ,nu wel met 2 jaar garantie ,met die kapotte plextor konden ze niks meer mee doen ,viel buiten de garantie helaas...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan