wrt54g versie 7 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
mijn linksys router heeft nooit echt lekker gewerkt, elke maand resetten omdat ik geen verbinding meer had of dat de router via de browser niet of traag te benaderen is.

Na een reset werkt hij redelijk goed, zowel bekabelt als kabelloos.

Probleem heb ik bij portforwarding. Ik probeer o.a soulseek poort open te zetten maar het werkt niet.

poort 26009, eigen ip adres van bekabelde pc is 192.168.0.103 . Het standaard adres van de router is veranderd omdat hij anders een conflict had met mijn zyxel modem die hetzelfde ip adres gebruikt.

ik gebruik deze handleiding voor de versie 5 http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54Gv5/Soulseek.htm omdat versie 7 niet te vinden is. Grootste verschil met 5 is dat de firewall opties, aan of uit, niet weergegeven zijn.

Wat ik ook instel, ook al zet ik een hele reeks poorten open, hij blijft weigeren.

Iemand enig idee ?

Het standaard adres van de router is veranderd omdat hij anders een conflict had met mijn zyxel modem die hetzelfde ip adres gebruikt.

Ik heb wel een idee: Je gebruikt 2 routers achter elkaar (de zyxel is ook een router).
Je zult dus ook op de zyxel dezelfde poort moeten forwarden, alleen moet de bestemming dan zijn het WAN ip-adres van de andere router.
Kijk dus even na welk WAN ip-adres de 'gewone' router heeft nu. Zou bijvoorbeeld 192.168.1.33 kunnen zijn. Forward die soulseek poort in de Zyxel naar dat gevonden ip-adres.

Succes,

Tijs.

Ik heb wel een idee: Je gebruikt 2 routers achter elkaar (de zyxel is ook een router).
.

Ik heb de linksys router er tussenuit gehad en dan wordt de port gewoon geforward, de zyxel is dus al in orde.

Bedankt voor het meedenken

Doe nou maar gewoon de stapjes waar ik het over had aub.
1. Achterhaal het ip-adres van de 'normale' router op zijn WAN-poort
2. Stel in / corrigeer portforwarding op de Zyxel voor die Soulseek poort naar het ip-adres van 1.

Tijs.

bijgevoegd printscreen van de router/modem, nergens iets van portforwaring te vinden, in geen enkele tab, ook niet in advanced mode.

Bijlagen

• zyxel.jpg
    zyxel.jpg
    81,7 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Kijk in deze handleiding (zover ik kan zien ook hier te vinden).

Je hebt in je schermafdrukken juist het deel waar portforwarding zit weggelaten: Portforwarding zit onder Network -> NAT in de gebruikersinterface van de Zyxel.

In de handleiding waar ik boven naar verwijs moet je kijken vanaf pagina 109 voor NAT/SUA/Portforwarding.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb het geprobeerd, maar toen ik portforwarding instelde en op apply klikte kwam ik opeens niet meer in mijn modem/router. Als ik 192.168.1.254 intikte kreeg ik niks meer, ook 192.168.1.1 gaf niks retour enook niet met de pc rechtstreeks op de modem/router. Internet ook weg. Reboot van het modem maakte het niet beter. Pc was wel verbonden met de modem/router maar 192.168.1.254 was onbereikbaar, kon dus niets meer herstellen. Met de Vista netwerkbeheer proberen te herstellen, maar de modem/router had geen ander adres, totaal onbereikbaar. Tenslotte maar een reset gedaan, toen had ik weer contact maar moest ik mijn telefoon opnieuw registreren. Je kunt je voorstellen dat ik nu niks meer durf te wijzigen aan dat ding dat volgens mij niet bepaald stabiel werkt.

Als ik soulseek wil gebruiken doe ik het wel 's nachts en zet ik de pc rechtstreeks op de modem/router, want dat werkt wel, of ik zet mijn sitecom 11 mbit router er weer tussen, want met die ertussen werkt het wel, dan maar minder snelheid.

Jammer dat je er niet uitgekomen bent.

Je oplossing is dus de dubbele portforwarding te laten voor wat het is, en puur met 1 router te werken.

Graag nog de vraag op Opgelost zetten, aub (=klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje Status van de vraag, rechts onderaan de pagina).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan