WRT54gc en chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maiks

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Dag mensen,

Ik zit al een tijd lang met een probleem met chello. Ik heb chello (de vroegere classic) icm telefonie en televisie. Daarbij werd een Arris modem bijgeleverd. Dit schijnt al een DHCP server te zijn.

Om optimaal gebruik te maken van mijn netwerk heb ik er een linksys wrt54gc router tussen gehangen.

Kortom: MODEM --> router --> utp + wireless

Vaak zit ik op internet of ben aan het gamen, maar op het moment dat er iemand op het draadloze netwerk zit (gewenst) dan raak ik mijn verbinding kwijt. Hierdoor stoppen downloads en word ik uit XBOXlive gekicked.

Na 100 x bellen met UPC vertellen ze me dat het probleem bij de router ligt en niet bij hen.... is allemaal leuk en aardig maar op deze manier is het niet makkelijker internetten..

Ik weet dat er al 10000 vragen zijn over de modem, maar geen van alle lijkt op het probleem waarmee ik zit. Ik hoop dat iemand met een oplossing komt...

De instellingen die ik in de router heb zijn gewoon standaard. (dhcp server en wat poorten geforward)

:shocked:HELP ME OUT!:shocked:

thnx greetz maik!

Wanneer heb je die WRT54 gekocht? Met de laatste revisie van het vorige model (dat blauwe geval) zijn namelijk wat problemen die gaan over een beperkte bandbreedte die wel overeen komen met het probleem dat je hier omschrijft.

dat is denk ik al een jaartje geleden ofzo...

het is dat kleine linksyskastje (vierkante) er werd mij toen in de winkel verteld dat er weinig verschil was tussen die en de wrtg

dat is denk ik al een jaartje geleden ofzo...

het is dat kleine linksyskastje (vierkante) er werd mij toen in de winkel verteld dat er weinig verschil was tussen die en de wrtg

Beetje een goeie bandbreedte?

Firewall in je router aanstaan?
(verkeerde instellingen)

Het modem is geen DHCP server.
De DHCP server staat bij UPC zelf, het modem krijgt zelf ook een IP en het IP wat de aan het modem aangesloten apparaat krijgt, komt dus van de DHCP server.

heb je al eens geprobeerd om je router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Heel soms wil dat nog wel eens de snelste oplossing zijn voor zulke problemen.
Ook kan je kijken of er een firmware upgrade beschikbaar is op de site van linksys en dat je daarmee het probleem opgelost kan krijgen.

de fabrieksinstellingen heb ik al heel vaak gebruikt...

Die firmware zou ik eens opzoeken...

net zelf chello en linksys aan de telefoon gehad

wat een ramp

maar goed uiteindelijk ga ik het proberen door de instelling van MTU op de basic setup page te veranderen van auto naar manual 1100

hopelijk gaat dit werken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan