WScript.exe zorgt voor een zwart scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaysea

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Berichten
9
Ik heb zins enkele dagen, zodra ik inlog op mijn PC dat ik na het selecteren van een gebruiker en het invoeren van mijn wachtwoord een zwart scherm krijg met een muis cursor.
Zodra ik via taakbeheer wscript.exe beeindig dan lijkt de pc verder normaal te werken. Weet iemand een oplossing hoe ik dit weer normaal kan krijgen?
 
Antivirus geprobeerd?
Anders kan je even een .bat bestandje aanmaken met de opdracht "taskkill /im wscript.exe", en deze in de opstarten map plaatsen, zodat wanneer je inlogt wscript.exe meteen beëindigd wordt. Zeg het maar als je meer hulp nodig hebt :)
 
Ja al twee verschillende virus scanners uren laten ploeteren. Maar niets gevonden. Zo'n batch bestandje zal wel werken maar erg fraai is het niet. Moet toch op en nette manier ook kunnen?
Bat-file gemaakt maar helaas zelfs dat werkt niet, batch wordt pas uitgevoerd, na het beeindigen van wscript.exe via taakbeheer.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit even. (Eng)
Controleer bij taakbeheer>tab "processen" of er 2 van die wscript.exe opgestart worden, kijk via de link hoe je de waarde in het register kunt verwijderen.
Zorg dat je je met het adminaccount aanmeldt in de veilige modus (meestal F8).
Combofix uit de vorige reactie zou ik nog even mee wachten, dat is het laatste paardenmiddel.
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen kijken of je met Autoruns.exe kunt achterhalen wat er start.
Downloaden, opslaan, rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren", laten scannen, Ctrl-F en zoek (in eerste instantie) op .vbs of .vb of wscript of cscript

Meld maar terug of je wat vindt en wat dan precies voordat je het gaat uitvinken in Autoruns.

Tijs.
 
Nog even een vraagje, als je windows start in de veilige modus, heb je dit probleem dan ook?
 
Alle opties hierboven mochten helaas niet baten, dus heb ik dat gedaan wat altijd werkt. Back-up maken van privé bestanden en gewoon de PC opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt alles weer als een zonnetje. En is heerlijk opgeschoond. Maar in elk geval bedankt allemaal voor de inspanningen.
 
Mooi dat het opgelost is :) Vaak is het inderdaad wel handig eens in de zoveel tijd Windows even opnieuw te installeren, een lekker schone installatie :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan