wuauclt.exe fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

An Alfabeet

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Ik krijg steeds een wuauclt.exe fout na het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Besturingssysteem is windows xp. Op het internet heb ik teruggevonden dat dit iets met de update agent van windows te maken zou kunnen hebben, maar ik vind nergens wat ik eraan kan doen. De automatische updates uitschakelen helpt niet en ik zou graag toch de updates installeren als dat nog gaat.
Weet iemand raad?

Bijlagen

• appcompat.txt
    appcompat.txt
    16,1 KB · Weergaven: 17
  • fout.JPG
    fout.JPG
    27,9 KB · Weergaven: 57
De 4 stappen die je moet zetten:
Stap 1
Indien 32-bit versie van XP (hoogstwaarschijnlijk het geval): Download dit bestand, en sla 'm op in de hoofdmap van de C: schijf
Indien 64-bit versie van XP (niet waarschijnlijk): Download dit bestand, en sla 'm op in de hoofdmap van de C: schijf
Stap 2
Start -> Uitvoeren -> net stop wuauserv
Stap 3
Indien 32-bit versie van XP: Start -> Uitvoeren -> C:\windowsupdateagent30-x86.exe /wuforce
Indien 64-bit versie van XP: Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsUpdateAgent30-x64.exe /wuforce
Stap 4
Start -> Uitvoeren -> net start wuauserv

Succes,

Tijs.

Dag Tijs,

De foutmelding verdwijnt als ik het commando net stop wuauserv heb uitgevoerd, maar (na het uitvoeren van het programma) als ik wuauserv terug opstart verschijnt de foutmelding telkens terug.
Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd (met de originele windows CD) en dan lijkt alles ok, maar ik heb dan nog geen internetverbinding omdat alle fabrieksinstellingen ook weg zijn. Ik probeer het op die manier en hoop dat nadat ik de internetverbinding terug op heb, de foutmelding niet terugkeert (en dat ik alle andere software ook terug kan plaatsen...)
Bedankt en je hoort nog van me!

Hallo,

Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd (zonder de cd die de fabrieksinstellingen terugzet, maar met de originele windows CD). Na heel veel miserie om mijn internetverbinding terug ingesteld te krijgen en geluid uit mijn boxen te krijgen, heb ik nu nog 1 (gekend) probleem: mijn usb stick en alle memory cards worden niet meer herkend. Ik ben ten einde raad.
Weet iemand of het raadzaam is om mijn C schrijf eerst te formatteren en daarna de fabrieksintstellingen terug te zetten? Misschien dat dit de wuauclt fout zal verhelpen? Bij vroegere pogingen (een jaar geleden) om de fabrieksinstellingen terug te zetten heb ik die fout niet gehad. Of moet ik verder met mijn huidige installatie en proberen mijn probleem met mijn usb sticks op te lossen. Ik vrees alleen dat dit niet het laatste probleem zal zijn als ik doorga. Het heeft me nu al ettelijke uren gekost!
Graag wat advies!

Als ik ervan uit mag gaan dat Windows Update nu werkt, zou ik voor je probleem met USB en memory-stick een nieuwe vraag starten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan