ww laptop werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter enaa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

enaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2012
Hallo,

Ik zit sinds vannacht met een vervelend probleem.
Ik heb in totaal 3 laptops op m'n kamer waarvan ik 1 regelmatig gebruik en een ander af en toe.
Op beide laptops heb ik een ander wachtwoord voor mijn account.
Vannacht heb ik mijn PC herstart voor windows updates en waar dit normaal moeizaam verloopt is het dit keer anders. Mijn wachtwoord wordt ineens niet meer herkent en er komt te staan dat het een foutief wachtwoord is... kortom ik kan niet meer bij mijn bestanden komen. Ik ben er 100% zeker van dat ik het goede wachtwoord heb gebruikt, geen capslock aan of wat dan ook.

Hierna op mijn andere laptop (die ik af en toe gebruik) proberen te komen. Ook dit tevergeefs. Ik gebruik op die laptop een ander wachtwoord en ook deze werd ineens niet meer herkent. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken hoe dit mogelijk is en wat de oorzaak kan zijn en/of de oplossing, niet iets duidelijks gevonden. Aangezien ik niet veel verstand heb van computers in het algemeen hoop ik dat hier iemand mij misschien kan helpen dit probleem op te lossen.

Wat te doen als het wachtwoord van je gebruikersaccount ineens niet meer wordt herkent?

Wat wel eens kan gebeuren met Windows Update is dat de toetsenbord indeling veranderd, het is het zeker waar om te controleren op de login scherm het toetsenbordje met NL er staat, zo niet dat veranderen naar NL en nog eens proberen.
Anders zoek op "Ophcrack", dit zou de wachtwoord kunnen raden.

Gr,
Rick

Andere manier om het te testen is even kiezen voor "Ander account". Dan kijken of als je je wachtwoord invult als (nieuwe) gebruikersnaam of inderdaad het wachtwoord verschijnt zoals bedoeld. Klopt dat dan niet, dan kun je via het toetsenbord icoontje (linksboven) een andere toetsenbordindeling kiezen en weer testen totdat het wél klopt. Dan op Annuleren klikken, zodat je weer terugbent in het standaard inlogscherm, waar je dan (indien nodig) de goedwerkende toetsenbordindeling weer activeert via het icoontje zodra je het wachtwoord gaan intypen bij je normale account.
PS: We gebruiken in NL standaard de Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbordindeling, niet Nederlands...

Tijs.

Ik vind dit zeer vreemd. Zojuist geprobeert met beide toetsenbordinstellingen Vs international en nl in te loggen, beide werkten niet. Ook maar geprobeert in te loggen op mijn 3de laptop en ook dat wachtwoord werkte ineens niet. Ik snap hier helemaal niet van. Hoe is het nou mogelijk dat Ik op verschillende laptops niet kan inloggen? Ik las ergens anders dat je via f8 ook kan inloggen maar dan als administrator? Of via f2? Ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal mogelijk is... ik weet zeker dat de wachtwoorden kloppen. Het is zo vreemd dat het me op verschillende laptops dus niet lukt. Als hier iemand iets meer over weet, hoor ik dat graag.

In Veilige modus (dus inderdaad de laptop opstarten, en direct na het bios scherm herhaaldelijk op F8 drukken, en dan in het 'opstartmenu' Veilige modus kiezen) zou je moeten kunnen inloggen op de gebruiker Administrator (standaard heeft die geen gevuld wachtwoord).
Dan zou je vandaaruit via Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts toevoegen en verwijderen (zie schermafdruk hier) het wachtwoord van je 'normale' account opnieuw kunnen instellen op datgene wat jij denkt dat het zou moeten zijn.
Daarna de pc normaal herstarten en kijken of je dan wél weer in je normale account terecht kunt met het zojuist (her-)ingestelde wachtwoord.

Stel dat dit werkt heb ik geen verklaring waarom het wachtwoord gewijzigd was. Kan bijv. door een andere gebruiker zijn gedaan, als je die hebt laten inloggen op je computer, malware/virus, etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Na vele pogingen is het gelukt om in te loggen op 1 van de laptops.
Toen ik bij het inlogscherm op herstart klikte kwam er in beeld dat de computer in gebruik was en data die geïnstalleerd werd mogelijk verloren kon gaan door de pc te herstarten. Ik was echter niet ingelogd op de pc... nu vermoed ik dus dat mijn laptops misschien gehackt zijn, maar hoe kom je hier achter?

Na die herstart probeerde ik nog een keer in te loggen en de eerste keer lukte dit niet. Toen ik het even later weer probeerde lukte het ineens wel, nog gewoon met hetzelfde wachtwoord. Ik ben nu dus op die laptop ingelogd en heb gelijk een goede virusscanner geïnstalleerd die nu bezig is de hele pc te scannen.

Op mijn andere laptops kan ik echter nog steeds niet inloggen...

Wat kan ik nu het beste doen, alle instellingen op de pc veranderen? een ander wachtwoord etc.? Dit ben ik van plan.. Als iemand iets beters weet laat het me dan aub weten.

Beginnen met toegang te krijgen, en daarbij kun je gewoon hetzelfde wachtwoord instellen als die je (denkt) dat het altijd al was. Ik heb de instructie niet voor niets gegeven in mijn vorige posting. :rolleyes:
Natuurlijk kun je ook een geheel nieuw wachtwoord instellen, maar het kraken van Windows wachtwoorden is niet te doen zonder fysieke toegang tot de laptops, dus ik vermoed niet dat het Windows wachtwoord dat je ooit ingesteld had geraden is door iemand, dus op zijn hoogst alleen veranderd naar een ander wachtwoord door iets/iemand.

Tijs.

Nog een probleem... ik heb geen administrator account zonder wachtwoord, heb maar 1 account per laptop en allen met wachtwoord. Het was voor mij dus ook niet mogelijk om in de Veilige Modus op mijn pc te komen. Het vreemde is dat ik zo pas op een tweede laptop ook na enkele pogingen weer kon inloggen, dit ook nadat ik een bericht kreeg dat mijn account was aangemeld en dat geïnstalleerde dingen misschien verwijderd zouden worden na een restart. Ik was dus niet aangemeld want ik kon niet inloggen... Na die herstart lukte het me na de tweede keer om in te loggen, wederom met hetzelfde wachtwoord.

Op de pc die ik echt nodig heb echter lukt het me nog steeds niet om in te loggen. Omdat al mijn laptops Windows 7 Home Premium erop hebben staan dacht ik dat dit misschien een bug binnen Windows 7 kan zijn? Is hier iets over bekend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan