www.hema.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
131
Hallo,

ik heb een nogal vreemd probleem. Als ik de website van de hema probeer op te roepen in IE dan lijkt de website onbereikbaar. Firefox geeft hetzelfde probleem.

Op de betreffende laptop draai ik W98 met avg antivirus. Ik de beveiliginginstellingen op low gezet en dan houd ik het probleem.

Op een andere laptop (XP) in dit lan heb ik het probleem niet.

Anyone?

Alvast bedankt.
 
Bedankt voor je tip :). Ik heb het programma gedraaid maar het lost het probleem niet op.

Ik heb de indruk dat deze laptop op een of andere manier het adres blokkeert, maar waar?. Ook als ik het IP/url ping krijg ik geen antwoord.

Andere suggestie wellicht?
 
Hebben beide Computers win98? Hebben beide computers dezelfde DNS server?
In dos venster ipconfig/ all Wat zijn dan de IPnummers van de DNS Servers?
 
De computer die het probleem heeft draait W98, de andere XP.

Standaard gateway en DNS server zijn onder 192.168.1.254

In hoeverre denk jij dat dat laatste relevant is voor het onbereikbaar zijn van slechts deze ene website?
 
Als een bepaalde site niet verschijnt komt dat meestal door een DNS fout, kun je op de verbinding van de W98 laptop eens de DNS servers veranderen, en de gateway wel gelijk laten staan. de DNS servers van planet bv.

195.121.1.34
195.121.1.66

Als je dit probeert is er dan verbetering?

Groeten Oossie
 
bedoel je de aanpassing van: Config scherm-> Netwerk -> TCP/IP Netwerkadapter -> DNS Configuratie.

Dat zou dan betekenen dat ik de laptop ook een vast ip adres moet toewijzen?
 
Ja, dat bedoel ik. inderdaad de laptop een vast ip adres toewijzen. daar kun je het IP nummer invullen wat de laptop nu ook heeft.

Groeten Oossie
 
Ik heb de W98 laptop een 'hard' ip adres gegeven en de ip adressen van de door jou aangewezen DNS servers ingevoerd.

Geen succes.

De Xp laptop haalt de pagina nog steeds zonder problemen binnen op ditzelfde lan. De verbindingen zijn dus kennelijk in orde.

Opmerking:
Een ping op het IP 192.113.224.88 (www.hema.nl) geeft een time out op de W98 machine en lukt ook niet op de XP machine. Een ping op www.vendex.nl (192.113.224.38) idem dito.

Waar gaat het nou mis??
 
Ik heb werkelijk geen idee, waar dit nou mis gaat.
Virussen spyware en adware heb je ook al gecontroleerd?

Dat is het enige wat ik nog kan bedenken, dat er iets mis zou zijn met je host file.
Iets anders kan ik op dit moment niet voor je bedenken.
 
elk geval bedankt voor je medewerking oossie :thumb: !

Iemand anders met een idee wellicht
 
Graag gedaan, hopenlijk hebben andere nog ideeën.

Groeten en succes toegewenst.

Oossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan