Ik heb misschien nog een antwoord.
Als ik zo'n ezelsoor van een hoekje omgeslagen pagina in de rechterbovenhoek van een site zie staan ...
... blijf ik daar met mijn muis altijd zo ver mogelijk vandaan!

Want voor je het weet komt zo'n ding zich dwars over de hele pagina uitrollen, en hoe je 'm dan weer weg moet krijgen is altijd maar de vraag...
In mijn persoonlijke associatievelden is zo'n hoekje bovendien altijd reclame, en daar kom ik niet voor. Als ik in zo'n hoekje "nieuws" zou zien staan, zou ik eerst een frisse tegenzin moeten onderdrukken om erop te gaan klikken.
Ergo:
- Ik zou 't niet doen, ook niet als ie niet automatisch uitrolt bij een hover (de bezoeker weet dat niet tevoren).
- Wat wel kan, is een klikbare knop met "Nieuws" in de rechterbovenhoek (of ergens anders) maken, waarbij je niet meteen het gevoel krijgt dat je op een animatie getrakteerd wordt, maar waarschijnlijk naar een nieuwspagina doorverbonden zult worden.
- Maar dan kan je ook net zo goed een menu-item "Nieuws" invoegen tussen "Home" en "Recepten".
O ja, ik denk dat je ook nog even heel goed moet kijken naar de Privacy Policy en de Algemene Voorwaarden. In de PP staan namelijk óók AV'en, deels overlappend!
Verder lees ik heel merkwaardige dingen, o.a.:
- "Door uzelf toegang te verschaffen tot de website gaat u akkoord met deze gebruiksvoorwaarden."
- "Deze website is alleen bestemd voor personen die zich in België of Luxemburg bevinden."
- "Als u niet met deze gebruiksvoorwaarden akkoord wenst te gaan, verzoeken wij u deze website verder niet te bezoeken of te gebruiken."
Betekent:
Door het simpele feit dat ik de site bezoek, zou ik akkoord gaan met de voorwaarden.
Door akkoord te gaan moet ik me houden aan de bepaling dat ik de site alleen mag bezoeken als ik in België of Luxemburg ben. - Maar dat ben ik niet, dus is de site niet voor mij bedoeld en moet ik wegwezen.
Maar als ik niet akkoord ga met de gebruiksvoorwaarden, dan moet ik de website ook verlaten!
Kortom: alle bovenstaande reacties en suggesties had ik helemaal niet mogen geven. De site is niet voor mijn ogen bestemd!
Wat is trouwens de straf die iemand van buiten B en L krijgt, als deze een recept thuis gaat brouwen of als deze op basis van de site een tripje naar een opgenomen restaurant gaat plannen?
Met vriendelijke groet,
CSShunter