www.mijnsite.com/blabla

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamWitse

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Beste forummers,

Ik ben even de kluts kwijt.
Waar kom je terecht als je www.mijnsite.com/blabla intikt?
Wordt dan niet de pagina blabla.htm in de root uitgevoerd?

Ik heb al een pagina blabla.htm en een pagina blabla.html gemaakt, maar ik krijg die enkel opgestart als ik er expliciet de .htm of .html toevoeg.

Ik wil een pagina opstarten als je www.mijnsite.com/blabla intikt.:(

Sam.

lijkt wel of je blabla niet heb geupload voor de rest werke alle pagina,s :S raar

www.domein.nl/blablabla is geen bestand. Daarom word deze ook niet gevonden.
Als er een bestand geopenend moet worden zal hier altijd een extentie achter moeten staat(.htm .html . php .js .css). Dit hoeft niet bij een pagina als index.html , index.htm of index.php Deze pagina's worden standaard in de map die aangegeven wordt geopend. Dus heb jij een map op je website die heet: henk en daarin een bestand met index.html en je typed in: www.domein.nl/henk/ dan zal de index.html geopent worden die in de map van henk staat.

je kunt wel www.domein.nl/blablabla/ gaan gebruiken maar dan moet je dit gaan aangeven in de .htaccess die je op je site moet gaan zetten.

http://www.wmcity.nl/artikelen.php?actie=bekijk&id=582

www.domein.nl/blablabla is geen bestand. Daarom word deze ook niet gevonden.
Als er een bestand geopenend moet worden zal hier altijd een extentie achter moeten staat(.htm .html . php .js .css). Dit hoeft niet bij een pagina als index.html , index.htm of index.php Deze pagina's worden standaard in de map die aangegeven wordt geopend. Dus heb jij een map op je website die heet: henk en daarin een bestand met index.html en je typed in: www.domein.nl/henk/ dan zal de index.html geopent worden die in de map van henk staat.

je kunt wel www.domein.nl/blablabla/ gaan gebruiken maar dan moet je dit gaan aangeven in de .htaccess die je op je site moet gaan zetten.

http://www.wmcity.nl/artikelen.php?actie=bekijk&id=582

Dank je, Wouter!

Ik zal op zoek gaan naar de .htaccess, of er één maken.
Als ik de syntax goed begrijp, dien ik er

Code:
RewriteRule ^(.*) .htm

in te plaaten om met www.mijnsite.com/blabla het bestand blabla.htm te laten uitvoeren?

Je kunt heel eenvoudige een .htaccess bestand aan maken.
Open kladblok en type daarin:
PHP:
RewriteEngine On 
RewriteRule ^www.domein.nl/blabla/ www.domein.nl/blabla.htm
Sla dit bestand op als .htacces (inplaats van *.txt dus .htaccess) en zet deze op je site(in je hoofdmap).
Nu kun je met www.domein.nl/blabla/ de pagina www.domein.nl/blabla.htm bereiken.

Zelf gebruik ik deze manier ook, maar dan om php klasses en functies aan te roepen.

Maak een map op je website met de naam "blabla", en stop er een index.html pagina in. Dit moet werken.

Maak een map op je website met de naam "blabla", en stop er een index.html pagina in. Dit moet werken.

Dus voor elke pagina die de TS wil gaan gebruiken zeg jij: Maar maar een map aan met daarin een index.html pagina?

Als ik dat ga doen met een CMS waar meer dan 100 pagina's inzitten, dan wordt ik gek volgens mij? De rewrite mod is er om gebruiksvriendelijke en snel links te maken. Jij maakt het alleen maar ingewikkelder. Dan had TS net zo goed www.domein.bl/blabla.html kunnen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan